Öğretmen aile işbirliğinin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çağdaş dünya, geleceğe büyük hazırlıklarla ve donanımlarla girmektedir. Hazırlıkların başında da donanımlı eğitimciler ve donanımlı gençler bulunmaktadır. Çağımızda okul yönetimleri hem çağın gereksinimlerine yanıt verecek, hem de bulunduğu toplumun kültürel değerlerini yaşatacak eğitim ortamları oluşturma görevini yüklenmiştirler. Okul çevresinde olup bitenlere duyarsız kalamaz. Hem bulunduğu topluluğa liderlik yapacak, hem de özel programlarla çevresi ile de bütünleşip uyum içinde olacaktır. Bir elin beş parmağının bir olmayışı gibi okul ortamında da yediği yediğine uymayan, giydiği giydiğine uymayan birçok aile modelinin çocukları bir araya gelmektedir.Genellikle evlerinde aileleri ile sorunları olan çocuklar, bu sorunlarını okullarına ve sınıflarına taşırlar. Evde bastırdıkları duygularını arkadaşlarına ve öğretmenlerine yöneltirler. Bazen de bunun aksine, tamamen içlerine kapanırlar. Öğretmenlerin, okul idarelerinin sorunlu öğrencilere anlayışlı ve sevecen davranarak onlara bir noktaya kadar yardım edebilecekleri doğrudur. Ancak kendi çocuğu ile hiç ilgilenmeyen, tamamen yanlış eğitim uygulayan bir ailenin hatalarını düzeltmeye hiçbir öğretmenini ve eğitim kurumunun gücü yetmez. Anne baba okulla işbirliğinden kaçıyorsa, yapılacak hiçbir şey yok demektir.Bu araştırmada ilköğretim ve ortaöğretim okullarında, öğretmen aile işbirliği ile ailelerin eğitim ihtiyaçlarının ne düzeyde olduğu, bu işbirliğinin öğrenci başarısına nasıl katkı sağladığı belirlenmeye çalışılacaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm ?Giriş?tir. İkinci bölüm bu konu ile ilgili ?İlgili Literatür ? başlığı altında toplanmıştır. Bu bölüm, ?aile-öğretmen?, ?aile okul işbirliği? ve ?alan araştırması yayınları? diye üç şekilde incelenmiştir. Üçüncü bölüm ?Araştırmanın yöntemi, Bulgular ve Yorumlar? ile ilgili bilgi vermektedir. Dördüncü bölümde ise ?Sonuç ve Öneriler? başlığı adı altında araştırma ile ilgili ulaşılan sonuçlar anlatılmaya çalışılmıştır.Araştırmanın bazı önemli sonuçları şunlardır:Annelerin çocukların ödevleri ile daha fazla ilgilendikleri (%56,2) görülmüştür. Ayrıca çocuğun okuldaki eğitimi ile de annelerin (%54,1) oranla daha fazla ilgilendikleri ortaya çıkmıştır. Bu orandan anlaşılan annelerin daha fazla zamanlarının olması ve annelerin genellikle çalışmamasıdır. Araştırmaya göre annelerin %66,8 lik bir kısmının ev hanımı olması çocuklarına ayıracak zamanlarının fazla olduğunu göstermektedir. Okul müdürleri ve rehberlik servisleri ile yapılan görüşmelerde ev hanımı annelerin büyük çoğunluğunun eğitim düzeyinin düşük olduğu buda anne ile yapılan işbirliğinde annenin çocuğa yaklaşımının yanlış olması bu nedenle yeterli verim alınamamasına sebep olmaktadır görüşü belirtilmiştir.Araştırmanın bazı önerileri şunlardır:Okullarda öğretmen ve rehberlik servisleri sıkı bir işbirliği içinde olmalıdırlar. Aileler ile ders öğretmenlerinin sıkı bir ilişki içinde olması öğrenci başarısına önemli katkıda bulunduğu saptanmıştır. Ayrıca rehberlik servisinin ders öğretmeni ile işbirliği kurarak aile öğretmen işbirliğini organize etmesi hem öğrenciye hem de aileye olumlu bir katkıda bulunacağı ve öğretmen aile arasındaki kopukluğu gidereceği saptanmıştır. Bu nedenle aile-öğretmen birlikteliği rehberlik servisi yönetiminde sağlanmalıdır.Okul yöneticileri aileler ile ilişkilerini geliştirerek ailelerin eğitime katılımını sağlamalı ve aileleri eğitici, ailelerin eksik olduğu konularda seminerler organize etmelidir.Eğitimde bütünlüğün ve verimliğin sağlanması için öğretmen aile ve okul işbirliğine önem verilmelidir. Sınıf öğretmeni rehberlik servisi organizasyonunda öğrencilerin aileleri ile iletişim içinde olmalıdır. Gerektiğinde ailelere de eğitim vermelidir.Ayrıca rehberlik servisi ailelere evde çocuğun eğitiminin devamlığı için çeşitli kitapçıklar dağıtmalıdır. Evlerde aile ziyaretleri yapılmalıdır. Modern world enters the future by great preparations and rigging.Those who manage these preparations are cultivated educators and cultivated young men.In this century school managements has the mission of creating education environments which answer the needs of the century and maintains the cultural values of the society.School cannot keep insensitive to the events.It will lead the society and will be in concordance with the environment using special programs.Lots of children from many different family models come together at school.Children having problems with their families usually bring their problems to the classroom and school.They direct their feelings to their friends and teachers.On the contrary they sometimes become completely shy.Teachers and managers can help these students to a certain degree by treating them kindly and pleasantly.Nobody can correct the mistakes of a family who is never concerned about their chidren.There is nothing to do if the family avoids co-operating with school.In this research,teacher and family cooperation and educational needs of families in primary and secondary schools and the contribution of this co-operation to the student?s success will be tried to be determined.Scanning model is used in the research.This study has eight parts.The first part is introduction.The second part is concerned publications about this subject.This part has been investigated under three headings as family-teacher,family school co-operation and publications of area research.The third part gives information about the method of the research.In the fourth part findings about the datum subjects are investigated.The fifth part is about the interviews.In the sixth part the findings of the fourth part and the results of the interviews are discussed.The seventh part is about the results and the last part is about suggestions.These are some of the important results of the research.Mothers are more interested in children?s homework{%56.2}Mothers are more interested in children?s school education as well{%54.1}This is because mothers have more time and they generally do not work.According to the research the fact that %66.8 of the mothers are housewives show that they have more time for their children.School managers and psychological guides point out that most of the housewife mothers are not well-educated,they treat their children wrong and cannot be useful for their children.Here are some of the suggestions of the research.Teachers and psychological guidance departments must be well co-operated in schools.Strong relations between families and teachers contribute to students?success a lot.If the psychological guidance department organizes family teacher co-operation it will contribute both to the student and the family.School managers must realize family participation to education and organize seminars for them.In order to form wholeness and productivity in education teacher ,family and school co-operation must be concerned as very important.The class teacher must be in communication with families within the organization of psychology department.He or she must educate families when needed.The department of psychological guidance must also give various booklets for the maintaince of the child?s education at home.Families must be visited in their houses.
Collections