Meslek liselerinde tanıtım ve yönlendirme dersinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada meslek liselerinde Tanıtım ve Yönlendirme dersinin değerlendirilmesi incelenmiştir. Bu tez altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm ?Giriş?tir. İkinci bölümde yöntemin ?Teorik Çerçeve?si verilmiştir. Üçüncü bölümde araştırma yöntemi ve elde edilen bulgular incelenmiştir. Bu bulgulardan elde edilen bilgiler dördüncü bölümde ?Sonuçlar? bölümü adı altında sunulmuştur. ?Tartışmalar? ve ?Öneriler? sırasıyla bu tezin beşinci altıncı bölümüdür.Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan anket Üsküdar, Ümraniye ve Beykoz ilçelerindeki Meslek, Ticaret Meslek Liselerinde öğrenim görmekte olan 300 öğrenciye uygulanmıştır. Anket üç bölüm ve 34 sorudan oluşmaktadır. Birinci bölümde kişisel bilgiler ve bağımsız sorulardan, ikinci ve üçüncü bölüm bağımlı sorulardan oluşmuştur.Bu çalışmada kullanılan anketin istatistikî çözümünden p.05 düzeyinde anlamlı ilişkiler elde edilmiştir. Anlamlı bulunan ilişkiler değerlendirilmiş ve tablo halinde sunulmuştur. Anlamlı bir farklılık gözlenmeyen gruplar araştırma dışı bırakılmıştır. Araştırma sonucunda meslek liselerinde Tanıtım ve Yönlendirme dersinin bir değerlendirilmesi sunulmuştur. Araştırmada ortaya çıkan önemli sonuçları şunlardır:1.Öğrenciler Tanıtım ve Yönlendirme dersi almaktan memnun olmuşlardır.2.Öğrencilerin alan ve meslek seçiminde Tanıtım ve Yönlendirme dersinden çok çevresindekilerin fikirlerinin etkili olduğu görülmüştür.3.Tanıtım ve Yönlendirme dersinde meslekleri tanıma fırsatı bulduklarını belirtmişlerdir.4.Tanıtım ve Yönlendirme dersinin sınıf mevcudu az olan sınıflarda yapılması gerekmektedir. In this study the evaluation of Intraduction and Guidance lesson in vocational high school is analysied.This thesis contains six chapters. ?Introduction? is the first division of the study. In the second division of the thesis is given ?Theoretical Frame? of the methods. In the third chapter of this thesis, it is examined the survey techniques and results of the questionnaire. The information determined from the study is presented in the ?Conclusions? division. ?Discussion? and ?Suggestions? are fifth and sixth divisions of this thesis, respectively.The survey method is utilized in this research. The questionnaire used in this investigation was applied to 296 managers and teachers who are on duty at Vocational high School, Vocational Trade High School in the town centers of Üsküdar, Ümraniye and Beykoz. The questionnaire consists of three parts and 49 questions. In the first part of the questionnaire includes personal information and individual questions. In the second and third parts are formed related questions.It is determined that the significant relation at level p.05 from the statistical solution of the questionnaire employed in the study. The significant differences are evaluated and presented as tables. The groups which are not observed significant difference are left out of the study. The evaluation of Introduction and Guidance lesson in vocational high school is represented at the correlation of the search. The other important results of this thesis are:?The students are satisfied for studying Intraduction and Guidance lesson.?The ideas of the environs more effective then Intraduction and Guidance lessons fort he students at the choice of students brareh and occupation.?The students specified for acknowledge they found chance abont accupation at the lessons.?This lesson must thought in the classrooms which have few students.
Collections