Meslek lisesi yöneticilerinin yönetim süreçlerine göre okul yönetme becerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul yöneticileri atanmalarından önce yönetim ile ilgili pek fazla eğitimalmadıklarından yönetimleri esnasında çok çeşitli hatalara sebep olmaktadırlar. Bu durum daülke gençliğinin ve dolayısıyla ülkenin zararına olmaktadır. Hâlbuki bütün otoritelerinsöylediği gibi yönetim ayrı bir bilimdir. Yönetim süreçlerini, yönetim ile ilgili kuramlarıbilmeyen yöneticiler karanlıkta ilerliyorlar demektir. Bu araştırmamızın gündeme gelmesininsebebi, meslek lisesi yöneticilerinin yönetim becerilerinin hangi seviyede olduğunu görmektir.Bu araştırmada meslek lisesi yöneticilerinin yönetim süreçlerine göre okul yönetmebecerilerinin hangi düzeyde olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma verilerinin toplanması için ilk önce literatür tarama çalışması yapılmıştır.Daha sonra uzman görüşlerinden, tecrübeli öğretmenlerden, idarecilerin görüşlerinden, dahaönce konu ile ilgili olabilecek bitmiş araştırmalardan ve araştırmacıların tecrübelerindenfaydalanarak bir anket taslağı hazırlanmıştır. Uzman görüşü alındıktan sonra geliştirilen anketçoğaltılarak örneklem grubundaki 248 öğretmene uygulanmıştır.Anketin birinci bölümünde öğretmenlerin kişisel özellikleri ile ilgili dört sorubulunmaktadır. İkinci bölümde meslek liseleri müdürlerinin yönetim süreçlerine göre okulyönetme becerilerini ölçebilecek 35 soru yer almaktadır. Bu bölümdeki sorular yönetimsüreçlerine göre her biri 5 soru olmak üzere 7 bölümden oluşmaktadır.Anketlerin SPSS programında istatistikleri çıkartılmıştır. Meslek lisesi yöneticilerininyönetim süreçlerine göre okul yönetme becerilerinin hangi düzeyde olduğu ile ilgili bulgulararastlanmıştır. Bulgular, tartışmalar kısmında yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda mesleklisesi yöneticilerinin yönetim süreçlerine göre okul yönetme becerilerinin iyi olmadığıgörülmüştür. Meslek lisesi müdürlerinin yönetim süreçlerine göre yönetim becerilerigeliştirilmiştir. The school administrators make various mistakes in their administrative business sincethey do not get enough information about their job before they are appointed. This situation isvery damaging to the education system in the country. As all authorities admit, theadministration is a different science. The administrators who do not know enough aboutadministration processes and institutions are in a wrong and dark path. This study investigatesthe administration capability of the administrators in the technical schools.In this research, we try to find out the level of administration capabilities in theadministration process of the administrators.We first make a literature review. Then, we prepare a draft poll in the light of the ideasof experts, experienced teachers, administrators, researchers. After the draft was reviewed bysome experts, the latest version is given to 248 teachers.In the first part of the poll, there four question related with the personal characteristicsof the teachers. In the second part there are 35 questions which are trying to measure thecapabilities of the administrators in the technical schools. These questions are composed of 7parts each of which are 5 questions designed according to administration processes.The statistical data of the polls are examined in the SPSS program. We find evidenceof the administrative capabilities of the administrators. The comments about the results aregiven in the discussion part. We show that the administrators are not good at administrativebusinesses. And the administrative capabilities according to administration processes of theadministrators are developed.
Collections