İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, okulda değişim yönetiminin gerçekleştirilmesine bakış açılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ekonomik gelişmeler, yapısal ve sosyal sorunlar, teknolojik yenilikler dünyayı değişime zorlayan etkenlerdendir. Bu araştırma da dünyada meydana gelen değişmenin eğitim kurumları bünyesinde nasıl bir değişiklik yarattığını ve bu değişikliğin öğretmenler tarafından nasıl algılandığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın amacı; ilköğretim okulunda görev yapan öğretmenlerin değişim yönetimine bakış açılarının nasıl olduğunun saptanmasıdır.Araştırmada kuramsal çerçevede; değişim, değişim süreci, değişim yönetimi gibi konular tartışılmıştır. Araştırma, tarama modelindedir. Veriler örneklem grubuna üç bölümden oluşan bir veri toplama aracının uygulanmasıyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kadıköy ilçesinde bulunan resmi ilköğretim okulları içerisinden rasgele seçilen 8 ilköğretim okulunda görev yapan 218 öğretmen, evrenini ise 2007-2008 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kadıköy ilçesinde bulunan 75 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 2183 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizinde; aritmetik ortalama, t testi, tek yönlü varyans analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, tablolaştırılarak yorumlanmıştır.Yapılan araştırma; aşağıda belirtilen sonuç ve önerileri ortaya koymuştur:?Araştırma sonucunda öğretmenler değişimin başlama ve uygulanmasında söz sahibi oldukları görülse de yeterli katılımlarının olmadığı ortaya çıkmıştır. Yöneticiler ve öğretmenler değişimi iyi takip etmelidirler.?İlköğretim okullarında yöneticinin değişim liderliğine, öğretmenlerin bakış açıları olumlu olmuştur. Tüm çalışanların değişime daha iyi uyumu için bu geri dönütler sık aralıklarla yapılmalıdır.?İlköğretim okullarında öğretmenler değişimin olumsuz yönleri ile ilgili tedirginlik yaşamışlardır.Anahtar sözcükler; değişim, değişim yönetimi, okullarda değişim yönetimi. Economical improvement, structural and social problems and technological reforms are among the factors that force the world to change. This research has been performed to analyze how the changes in the world affect the changes in the educational institutions and how these changes are perceived by the teachers.In the research, in the theoretical view, the subjects such as the change, the change management have been discussed. While creating the sampling of the research, 218 teachers working in 8 Primary Schools in Kadıköy in İstanbul in the 2007-2008 education year and randomly chosen among the state primary schools and also as the universe, 2183 teachers working in 75 state primary schools in Kadıköy in İstanbul in the 2007-2008 education year have been used for the research.In the statistical analysis of the data obtained from the research; t test, one sided variation analysis and Scheffe test have been used.The research done has shown the suggestions and results defined below:?At the result of the research, teachers need to participate much more even if they have the right of word.?The point of view of the teachers in primary schools towards the change leadership of the manage has become positive.?In primary schools, teachers have been suspicious about the negative sides of the change.Key words; the change, the change management, the change management in schools.
Collections