Yeni medya anlayışında sosyal pazarlama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal Pazarlama kavramı literatüre henüz yeni yerleşen ve buna rağmen uygulama alanını hızla genişleten yeni bir pazarlama anlayışı olarak karşımıza çıkmaktadır. Sosyal pazarlamanın bu denli yaygınlık göstermesi ve kabul görmesinde küresel anlamda yaşanan bazı gelişmeler etkili olmaktadır. Globalleşme, iletişim ve ulaşım teknolojilerinde yaşanan köklü değişimler dünya çapında yönetim anlayışlarında da bazı değişimlere sebep olmaktadır. Özellikle işletmeler dünyadaki bu değişime ayak uydurarak yönetimsel anlamda kendilerini sürekli yenilemektedirler. Bu değişim dalgasından şirketlerin pazarlama departmanları da etkilenmekte, yeni tüketici modelinin istek ve beklentilerine uyarlanmaktadır. Yeni dünya düzeninde tüketiciler sadece ürün ve hizmetlerin kalitesinden etkilenmemekte, işletmelerin toplum açısından hassasiyetini de sorgulamaktadır. Günümüzde toplumsal kalite ve refah yükselen bir değer olarak kendini göstermektedir. Bu noktada ortaya çıkan sosyal pazarlama anlayışı klasik pazarlamadan farklı olarak pazarlama prensiplerinin ve tekniklerinin toplum yararına olacak şekilde birey davranışlarını etkilemede ve değiştirmede kullanılmasıdır. Dolayısıyla bu faaliyetlerde bulunan kurum kuruluş ya da kişiler sadece kar güdüsüyle hareket etmemekte, toplumu olumlu yönde değiştirme, rehabilite etme amacı gütmektedirler. Yani sosyal pazarlama, pazarlama anlayışının sosyal fikirlere uygulanışını ifade etmektedir.Öte yandan yeni dünya düzeniyle ortaya çıkan bir diğer kavram ise ?yeni medya?dır. Yeni iletişim teknolojilerinin hız kazanması ve özellikle internet teknolojisi ile birlikte medyanın yapısı da değişime uğramaktadır. Basın kuruluşları ve özellikle gazeteler de yayınlarını internet ortamına taşımakta, okuyucu kitlesini günden güne genişletmektedir. Bu çalışmanın amacı toplum yararına yürütülen sosyal pazarlama faaliyetlerinin duyurulmasına yeni medyanın katkısını sorgulamaktır. Bu amaçla Cumhuriyet, Milliyet ve Zaman gazetelerinde beş ay süreyle sosyal pazarlama haberleri taranmıştır. Yeni medya söz konusu olduğu için gazetelere web analizi uygulanmıştır. Çalışma sonucunda gazetelerin sosyal pazarlama haberlerine web sayfalarında yeterince yer vermedikleri gözlenirken bazı konularda farklılaştıkları bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yeni Medya, Yeni İletişim Teknolojileri, Pazarlama, Sosyal Pazarlama, Web Analizi The concept of `Social Marketing` appears to be a new marketing understanding that is just settled in the literature yet is extending its scope of application. Some developments in the global sense are very effective on social marketing?s demonstrating its prevalence and acceptance. The radical changes in globalization, communication and transportation technologies lead some changes in the world-wide management understandings. Especially businesses renew themselves in order to keep up with these worldwide changes. Marketing departments of the companies are also affected in this wave of change and are adapted to new consumer model's demands and expectations. In the new world order; consumers are not only affected by the quality of the products and the services but also are questioning the social sensitivity of the bussinesses. Today, the social quality and prosperity present itself to be a rising value. At this point, unlike traditional marketing, the new understanding of social marketing is a way of using the marketing principles and techniques to influence and change the behaviours of individuals for the benefit of the society. Therefore, the institutions, agencies or people that works this way, are not only aiming the profit but also change the society in a good way and rehabilitate.In other words, social marketing refers to the application of marketing concept on social ideas. On the other hand, another concept that emerges in the new world order is the concept of `new media`. With the acceleration of the new communication technologies and especially internet technology, the media structure is changing. Press organizations and especially newspapers are carring their publications to the internet and expanding their readership day by day. The purpose of this study is to question the contribution of the new media in the coverage of the social marketing activities for the benefit of the society. For this purpose, the social marketing news in the newspapers; Cumhuriyet, Milliyet and Zaman is screened for five months. As the subject is new media; the web analysis is applied to the newspapers. As a result of the study, it is found that the newspapers are not including enough space for social marketing in their web pages and also it is observed that the newspaper are differentiating in some subjects.Keywords:New Media, New Communication Technologies, Marketing, Social Marketing, Web Analysis
Collections