Sınıf yönetiminde aktif öğrenme yöntemlerinin uygulaması (kimya eğitimi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Zamanımızda bilgi tüketiminin yanında bilgi üretimi çok daha hızlı olduğu için bilgileri takip etmek zorlaşmıştır.Öğrenilecek bilginin fazlaca olması ve her geçen gün artması,yeni öğrenme yaklaşımlarının gündeme gelmesine neden olmuştur.Hem kısa sürede daha fazla bilgiye ulaşmak hem de bilginin kalıcılığını artırmak için geliştirilen en etkili öğrenme yaklaşımlarından birisi aktif öğrenme yaklaşımıdır.Bu çalışmada sınıf yönetiminde genel aktif öğrenme yöntemlerinin uygulanması incelenmiştir.Çalışmada öncelikle sınıf yönetiminde ,aktif öğrenmenin temelin oluşturan öğrenme yaklaşımları üzerinde durulmuş ,sonrasında ise aktif öğrenme ve aktif öğrenmede kullanılan yöntem ve teknikler araştırılıp incelenmiştir.Çalışmada ayrıca bir aktif öğrenme uygulamasına yer verilmiştir.Uygulama Ankara'da öğrenim gören lise birinci sınıf öğrencileri ile,müfredat konularından atom konusu üzerinde yapılmıştır.Uygulamada,grup çalışması yöntemi kullanılmıştır.Öğrenciler,kooperatif gruplar oluşturarak atom konusu üzerine yaptıkları çalışmaları sınıf ortamında sunmuşlardır.Her sunum sonrasında,gruplar sınıf tarafından sorulan sorulara cevap vermişlerdir.Bu şekilde tartışma ortamı oluşturulmuştur.Uygulamada ölçme,ön test ve son test tekniği ile yapılmıştır.Yirmi soruluk çoktan seçmeli kavram testi çalışma öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır.Ayrıca öğrencilerin grup çalışmasında tutum ve davranışlarını ölçmek için bir anket uygulanmıştır.Zamanımızda bilgi tüketiminin yanında bilgi üretimi çok daha hızlı olduğu için bilgileri takip etmek zorlaşmıştır.Öğrenilecek bilginin fazlaca olması ve her geçen gün artması,yeni öğrenme yaklaşımlarının gündeme gelmesine neden olmuştur.Hem kısa sürede daha fazla bilgiye ulaşmak hem de bilginin kalıcılığını artırmak için geliştirilen en etkili öğrenme yaklaşımlarından birisi aktif öğrenme yaklaşımıdır.Bu çalışmada sınıf yönetiminde genel aktif öğrenme yöntemlerinin uygulanması incelenmiştir.Çalışmada öncelikle sınıf yönetiminde ,aktif öğrenmenin temelin oluşturan öğrenme yaklaşımları üzerinde durulmuş ,sonrasında ise aktif öğrenme ve aktif öğrenmede kullanılan yöntem ve teknikler araştırılıp incelenmiştir.Çalışmada ayrıca bir aktif öğrenme uygulamasına yer verilmiştir.Uygulama Ankara'da öğrenim gören lise birinci sınıf öğrencileri ile,müfredat konularından atom konusu üzerinde yapılmıştır.Uygulamada,grup çalışması yöntemi kullanılmıştır.Öğrenciler,kooperatif gruplar oluşturarak atom konusu üzerine yaptıkları çalışmaları sınıf ortamında sunmuşlardır.Her sunum sonrasında,gruplar sınıf tarafından sorulan sorulara cevap vermişlerdir.Bu şekilde tartışma ortamı oluşturulmuştur.Uygulamada ölçme,ön test ve son test tekniği ile yapılmıştır.Yirmi soruluk çoktan seçmeli kavram testi çalışma öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır.Ayrıca öğrencilerin grup çalışmasında tutum ve davranışlarını ölçmek için bir anket uygulanmıştır.Zamanımızda bilgi tüketiminin yanında bilgi üretimi çok daha hızlı olduğu için bilgileri takip etmek zorlaşmıştır.Öğrenilecek bilginin fazlaca olması ve her geçen gün artması,yeni öğrenme yaklaşımlarının gündeme gelmesine neden olmuştur.Hem kısa sürede daha fazla bilgiye ulaşmak hem de bilginin kalıcılığını artırmak için geliştirilen en etkili öğrenme yaklaşımlarından birisi aktif öğrenme yaklaşımıdır.Bu çalışmada sınıf yönetiminde genel aktif öğrenme yöntemlerinin uygulanması incelenmiştir.Çalışmada öncelikle sınıf yönetiminde ,aktif öğrenmenin temelin oluşturan öğrenme yaklaşımları üzerinde durulmuş ,sonrasında ise aktif öğrenme ve aktif öğrenmede kullanılan yöntem ve teknikler araştırılıp incelenmiştir.Çalışmada ayrıca bir aktif öğrenme uygulamasına yer verilmiştir.Uygulama Ankara'da öğrenim gören lise birinci sınıf öğrencileri ile,müfredat konularından atom konusu üzerinde yapılmıştır.Uygulamada,grup çalışması yöntemi kullanılmıştır.Öğrenciler,kooperatif gruplar oluşturarak atom konusu üzerine yaptıkları çalışmaları sınıf ortamında sunmuşlardır.Her sunum sonrasında,gruplar sınıf tarafından sorulan sorulara cevap vermişlerdir.Bu şekilde tartışma ortamı oluşturulmuştur.Uygulamada ölçme,ön test ve son test tekniği ile yapılmıştır.Yirmi soruluk çoktan seçmeli kavram testi çalışma öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır.Ayrıca öğrencilerin grup çalışmasında tutum ve davranışlarını ölçmek için bir anket uygulanmıştır.Zamanımızda bilgi tüketiminin yanında bilgi üretimi çok daha hızlı olduğu için bilgileri takip etmek zorlaşmıştır.Öğrenilecek bilginin fazlaca olması ve her geçen gün artması,yeni öğrenme yaklaşımlarının gündeme gelmesine neden olmuştur.Hem kısa sürede daha fazla bilgiye ulaşmak hem de bilginin kalıcılığını artırmak için geliştirilen en etkili öğrenme yaklaşımlarından birisi aktif öğrenme yaklaşımıdır.Bu çalışmada sınıf yönetiminde genel aktif öğrenme yöntemlerinin uygulanması incelenmiştir.Çalışmada öncelikle sınıf yönetiminde ,aktif öğrenmenin temelin oluşturan öğrenme yaklaşımları üzerinde durulmuş ,sonrasında ise aktif öğrenme ve aktif öğrenmede kullanılan yöntem ve teknikler araştırılıp incelenmiştir.Çalışmada ayrıca bir aktif öğrenme uygulamasına yer verilmiştir.Uygulama Ankara'da öğrenim gören lise birinci sınıf öğrencileri ile,müfredat konularından atom konusu üzerinde yapılmıştır.Uygulamada,grup çalışması yöntemi kullanılmıştır.Öğrenciler,kooperatif gruplar oluşturarak atom konusu üzerine yaptıkları çalışmaları sınıf ortamında sunmuşlardır.Her sunum sonrasında,gruplar sınıf tarafından sorulan sorulara cevap vermişlerdir.Bu şekilde tartışma ortamı oluşturulmuştur.Uygulamada ölçme,ön test ve son test tekniği ile yapılmıştır.Yirmi soruluk çoktan seçmeli kavram testi çalışma öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır.Ayrıca öğrencilerin grup çalışmasında tutum ve davranışlarını ölçmek için bir anket uygulanmıştır.Zamanımızda bilgi tüketiminin yanında bilgi üretimi çok daha hızlı olduğu için bilgileri takip etmek zorlaşmıştır.Öğrenilecek bilginin fazlaca olması ve her geçen gün artması,yeni öğrenme yaklaşımlarının gündeme gelmesine neden olmuştur.Hem kısa sürede daha fazla bilgiye ulaşmak hem de bilginin kalıcılığını artırmak için geliştirilen en etkili öğrenme yaklaşımlarından birisi aktif öğrenme yaklaşımıdır.Bu çalışmada sınıf yönetiminde genel aktif öğrenme yöntemlerinin uygulanması incelenmiştir.Çalışmada öncelikle sınıf yönetiminde ,aktif öğrenmenin temelin oluşturan öğrenme yaklaşımları üzerinde durulmuş ,sonrasında ise aktif öğrenme ve aktif öğrenmede kullanılan yöntem ve teknikler araştırılıp incelenmiştir.Çalışmada ayrıca bir aktif öğrenme uygulamasına yer verilmiştir.Uygulama Ankara'da öğrenim gören lise birinci sınıf öğrencileri ile,müfredat konularından atom konusu üzerinde yapılmıştır.Uygulamada,grup çalışması yöntemi kullanılmıştır.Öğrenciler,kooperatif gruplar oluşturarak atom konusu üzerine yaptıkları çalışmaları sınıf ortamında sunmuşlardır.Her sunum sonrasında,gruplar sınıf tarafından sorulan sorulara cevap vermişlerdir.Bu şekilde tartışma ortamı oluşturulmuştur.Uygulamada ölçme,ön test ve son test tekniği ile yapılmıştır.Yirmi soruluk çoktan seçmeli kavram testi çalışma öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır.Ayrıca öğrencilerin grup çalışmasında tutum ve davranışlarını ölçmek için bir anket uygulanmıştır.Zamanımızda bilgi tüketiminin yanında bilgi üretimi çok daha hızlı olduğu için bilgileri takip etmek zorlaşmıştır.Öğrenilecek bilginin fazlaca olması ve her geçen gün artması,yeni öğrenme yaklaşımlarının gündeme gelmesine neden olmuştur.Hem kısa sürede daha fazla bilgiye ulaşmak hem de bilginin kalıcılığını artırmak için geliştirilen en etkili öğrenme yaklaşımlarından birisi aktif öğrenme yaklaşımıdır.Bu çalışmada sınıf yönetiminde genel aktif öğrenme yöntemlerinin uygulanması incelenmiştir.Çalışmada öncelikle sınıf yönetiminde ,aktif öğrenmenin temelin oluşturan öğrenme yaklaşımları üzerinde durulmuş ,sonrasında ise aktif öğrenme ve aktif öğrenmede kullanılan yöntem ve teknikler araştırılıp incelenmiştir.Çalışmada ayrıca bir aktif öğrenme uygulamasına yer verilmiştir.Uygulama Ankara'da öğrenim gören lise birinci sınıf öğrencileri ile,müfredat konularından atom konusu üzerinde yapılmıştır.Uygulamada,grup çalışması yöntemi kullanılmıştır.Öğrenciler,kooperatif gruplar oluşturarak atom konusu üzerine yaptıkları çalışmaları sınıf ortamında sunmuşlardır.Her sunum sonrasında,gruplar sınıf tarafından sorulan sorulara cevap vermişlerdir.Bu şekilde tartışma ortamı oluşturulmuştur.Uygulamada ölçme,ön test ve son test tekniği ile yapılmıştır.Yirmi soruluk çoktan seçmeli kavram testi çalışma öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır.Ayrıca öğrencilerin grup çalışmasında tutum ve davranışlarını ölçmek için bir anket uygulanmıştır. Since production of information today is very fast following up all in information has become very difficult .Huge amount of information increasing each day available for learning has lead to the new learning approaches be included in agenda.One of the most effective learning approaches developed both to excess more information in a short time and to incrase permanence of information is the active learning approach .In this study ,the active learning was primarily investigated to this effect,and then active learning and its application in chemistry education were discussed.Frist ,the learning approaches forming the basis of active learning was studied, and the methods and techniques used in active learning were examined thereafter .In this study active learning approaches methods carried out in class management and active learnings was primarily investigate this effect ,and then active learning and its application in chemistry education were discussed.In addition ,an application for active learning was also included in study .This application was carried out among the students of one of high school in Ankara on the ?Atom ? ,one of subject-matters of curriculum.The method of `group workshop ` was used in the application .Students presented their studies they have prepared on the Atom through creating cooperative groups .All qroups gave the answers to the questions asked by the class following completion of presentations.Thus ,a discussion media was so formed .Measurement was performed by a pre-test and post-test technique.The multiselective concept test of 20 questions were applied pre-and post application. Moreover,a questionnaire was applied to measure the attidues and behaviors of student during group workskop .At the end of evaluation it is clear that in class management for learning the active learning approaches is more effective and successfull then the traditional learning methods.
Collections