Türkiye`de 2000-2010 yılları arasında yazılı basında yer alan komedi film eleştirilerinin yapısalcı ve post-yapısalcı kuramlar bağlamında değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Türkiye'de 2000-2010 Yılları Arasında Yazılı Basında Yer Alan Komedi Film Eleştirilerinin Yapısalcı ve Post-Yapısalcı Kuramlar Bağlamında Değerlendirilmesi? başlıklı tez çalışmasında, sinema ve eleştiri ilişkisini gözden geçirerek, bu iki kurumun birbiriyle olan bağları ortaya koyulmaktadır. Hegemonik söylemlerin her iki kurumda da sürdürülüp sürdürülmediği gözlenilmektedir. Üst yapı kurumlarının birbirleriyle olan ilişkileri anlaşılmaya çalışılmaktadır. Görsel sanatla yazılı basının devam ve kopuş noktaları işaret edilmektedir. İki kurum arasındaki yinelemeler ve sapmalar araştırılmaktadır. Gerek sinemada gerekse eleştirilerde gerçekliğin ve/veya yanılsamanın nasıl üretildiği araştırılmaktadır. Tezde sinema ve ideoloji, eleştiri ve ideoloji ilişkileri irdelenilmektedir. İncelemede temel dayanak noktası olarak yapısalcı ve post-yapısalcı görüşler alınmıştır. Söz konusu film eleştirilerinin gazetelere yansıyış şekli yapısalcı ve post-yapısalcı kuramlardan yararlanılarak değerlendirilmeye çalışılmıştır.Hürriyet, Yeni Şafak ve Cumhuriyet gazetelerinin on yıl süreyle incelenmesini kapsayan bu tezde söylem analizi yöntemi kullanılmıştır. Filmlerin geniş kitlelerle buluşmasına aracılık eden film eleştirilerinin niteliklerini tespit edebilmek farklı kültür ürünlerinin birbirleriyle olan ilişkilerini kavrayabilmek açısından önem taşımaktadır. Üç farklı dünya görüşünü temsil eden üç ayrı gazetenin film eleştirilerine yaklaşımlarının ortaya koyulması farklı basın organlarının politikaları arasında ne gibi benzerlikler veya ayrışmalar olduğunun saptanması açısından önem taşımaktadır. In the thesis, which is titled ?The evaluation of The Comedy Film Criticism That is Made in Journalism in Turkey Between 2000 and 2010 Years, in the Context of Structuralism and Post-Structuralism Theories?, relation between cinema and critisicm is overviewed and the links of those foundations are displayed. It is observed whether the dominant expressions are carried on or not. The relationship of upper structure foundations are tried to be explicated. Also break or continous points of print media and visual arts are designated. The recurrence between those two foundations and also the drifts are researched. How reality and/or illusion is produced both in cinema and ideology, criticism and ideology are considered. In this analysis, structuralism and post-structuralism ideas compose the basic points. The reflection form of those stressed film criticisms to the newspapers is tried to be observed by means of structuralism and post-structuralism theories.In this thesis, which includes the observation of Hürriyet, Yeni Şafak and Cumhuriyet newspapers for ten years, discourse analysis is prefered. To detact the qualities of film criticisms which carries them to the mass culture. It is crucial to be able to understand the relations of different culturel productions. The betraying of three different newspapers? view point to the film criticism, which represent three separate ideologies, it is important to stress what the resemblance and dissociation are among the separate media organs policies.
Collections