Karakter eğitimi programlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, karakter eğitimi ve etkili karakter eğitimi programlarının tanıtılmasının yanında, bu programların etkililiğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, literatür tarama yoluyla elde edilen bilgilerden oluşmaktadır.Karakter eğitimi, en genel anlamıyla, örtük veya açık müfredat aracılığıyla, yetişen yeni nesle, duyarlılık, dürüstlük, doğruluk, sorumluluk, kendine ve başkalarına saygı gibi temel insanî değerleri kazandırma, değerlere karşı duyarlılık oluşturma ve onları davranışa dönüştürme konusunda yardımcı olma gayretinin ortak adıdır. Bu çalışmada, karakter eğitiminin tarihsel gelişim süreci ve temelleri, karakter eğitimini etkileyen kuramlar ve karakter eğitimindeki yaklaşımlar yer almaktadır. Aynı zamanda, genelde Amerika Birleşik Devletlerinde uygulanan etkili karakter eğitimi programları, kullandıkları stratejilerle tanıtılmaktadır. Bu çalışmada ayrıca, dünyaca kabul görmüş, karakter eğitimi programlarını değerlendirme aracı olan Karakter Eğitimi Kalite Standartlarının tam çevirisine yer verilmiştir.Çalışmanın son kısmında, karakter eğitimi programlarının etkiliğini inceleyen çalışmalara ve kritiklere yer verilmiştir. Bu çalışmalar değerlendirildiğinde, karakter eğitimi programlarının çok büyük bir çoğunluğunun, öğrencilerin davranışı ve akademik başarı üzerine, istatistiksel olarak pozitif anlamlı bir etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Çalışma, önerilerle sona ermektedir.Anahtar sözcükler: Karakter eğitimi, değerler eğitimi, ahlak eğitimi, etkililik. The purpose of this study was to introduce character education and effective character education programs, and evaluate effectiveness of these programs as well. This study is composed of the information obtained by review of the literature.In broad sense, character education is an effort to help new generation on acquiring core ethical values such as caring, honesty, fairness, responsibility and respect for self and others, care about them, and behaving them thorough explicit or hidden curriculum. Historical developmental periods, fundamentals of character education and theories and approaches in character education are involved in this study. At the same time, effective character education programs mainly implemented in United States and their strategies were introduced. Additionally, full translation of globally accepted Character Education Quality Standards which is a self-assessment tool of character education was added.The researches which analysing efficiency of character education programs and critics of the programs are placed in the last part of the study. When they were evaluated, results from the analyses showed that the vast majority of character education programs have a significant statistical influence on student behaviour and academic achievement. The study concluded with suggestions for educators.Key words: Character education, values education, moral education, effectiveness.
Collections