2005 ikinci kademe matematik programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirlmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geleceğin toplumlarını oluşturmak için,?düşünen, yaratıcı, kendini ifade edebilen, muhakeme yeteneğine sahip? bireylerin yetişmesinde matematik eğitiminin önemi büyüktür. Bu bağlamda geliştirilen matematik programının etkililiği, programın kuvvetli ve zayıf yönlerinin tespit edilmesi önem arz etmektedir.Bu araştırma, 2006?2007 öğretim yılından itibaren kademeli olarak tüm ilköğretim okullarında uygulamaya başlanan İlköğretim Matematik Programının uygulamadaki etkililiğinin matematik öğretmenlerinin görüşüne göre değerlendirilmesi amacı ile yapılmıştır.Araştırmanın evrenini 2007-2008 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Üsküdar ve Ümraniye ilçelerindeki devlet ve özel okullarda görevli matematik öğretmenleri, örneklemi ise bu evrenden random olarak seçilen 150 matematik öğretmenidir.Araştırma verileri SPSS programı kullanılarak analiz edilmiş,Veriler analiz edilirken , bağımsız grup t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), post-hoc LSD, Scheffé ve Tamhane's T2 testleri, non-parametrik Kruskal Wallis-H testi, non parametrik Mann Whitney-U testi, uygulanmıştır.Araştırma sonunda 2005 Matematik programının etkili şekilde uygulanması için eğitim fakültelerinin matematik öğretmenliği bölümünde, matematik derslerinde yapılandırmacı yaklaşıma göre kullanılacak yöntem ve tekniklerin uygulaması, alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin kullanılması ile ilgili eğitime ağırlık verilmesi ve ilköğretim kurumlarında matematik öğretmenliği yapan tüm öğretmenlere yine aynı konularla ilgili hizmet içi eğitim kurslarının yapılması önerilmiştir.Anahtar Sözcükler: Matematik, Matematik programı, Yapılandırmacılık, Program geliştirme, İlköğretimFatma Tekeş In order to form the next generations, mathematics has a significant role in educating people who are mindful, creative, expressive and reasonable. It is important to determine the effectiveness, strong and weak sides of the mathematics programme which was developed to serve that purpose.This study was designed to examine the effectiveness of the elementary mathematics programme which has been put into practice gradually in all elementary schools since 2006-2007 academic year in terms of the mathematics teachers? ideas.This study has 5 parts. The first part is introduction. The second part is related publications about this subject. The third part gives information about the research method. The fourth part presents the findings and discussion. The fifth part includes conclusion and recommendations.The population of this study is the mathematics teachers who work at both state and private schools in Üsküdar and Ümraniye in 2007-2008 academic year. The sample of the study is 150 teachers who were chosen from this population randomly. The statistical analysis of the data was made by using the SPSS programme through ?independent samples t-test, one way ANOVA, post-hoc LSD, Scheffé and Tamhane?s T2 tests, non-parametric Kruskal Wallis-H test, non-parametric Mann Whitney-U test?.According to the results of the study, here are some suggestions in order to use the new mathematics programme effectively. Departments of mathematics education at universities have to practise the essential techniques and methods of constructive approach in mathematics. Alternative measuring and assessment techniques have to be taught and used. All teachers who work at elementary schools have to get in-service training on these issues.Key Words: Mathematics, Mathematics programme, constructivism, programme developing, elementaryFatma Tekeş
Collections