Öğrenme stilleri ile sınav kaygısı arasındaki ilişki(İstanbul İli Anadolu Yakası örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma öğrencilerin öğrenme stilleri, sınav kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma beş ana bölümden oluşmaktadır. Bunlar; Giriş, İlgili Literatür, Yöntem, Bulgular ve Yorum ile Sonuç Tartışma ve Öneriler şeklindedir.Bu araştırmanın evreni 2008-2009 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Anadolu yakasında öğrenim gören ortaöğretim öğrencileridir. İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan Anadolu liseleri ve genel liselerden basit tesadüfi olarak alınan okullarda öğrenim gören öğrenciler arasından uygulamaya katılan 347 öğrenci de örneklemi oluşturmuştur.Araştırmada öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeği (MÖSÖ), sınav kaygısı düzeylerini belirlemek için Sınav Kaygısı Envanteri (SKE) kullanılmıştır. Ayrıca demografik değişkenler için de araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır.Araştırmada demografik değişkenlerin yüzde ve frekansları çıkarılmıştır. Ayrıca öğrencilerin öğrenme stilleri, sınav kaygı düzeyleri test edilmiş, bu sürekli değişkenlerin demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığının analizi yapılmış ve sürekli değişkenlerin kendi aralarındaki ilişkiye bakılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15 istatistik programında ve .05 anlamlılık düzeyinde analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, sürekli değişkenlerin kendi aralarındaki ilişkilere bakıldığında, MÖSÖ otorite alt boyutu ile SKE kuruntu alt boyutu puanlan arasında pozitif yönde; MÖSÖ görsellik alt boyutu ile SKE duyuşsallık alt boyutu puanlan arasında ise negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yani kuruntu puanları arttıkça otorite puanları artmakta ancak; duyuşsallık puanları arttıkça görsellik puanları azalmaktadır.Ayrıca, sınav kaygısı açısından kız öğrencilerin erkeklere oranla daha çok sınav kaygısı duydukları görülmüştür. Sınf olarak 10. sınıf, lise türü olarak da Anadolu Lisesi öğrencilerinin kaygı düzeyinin fazla olduğu saptanmıştır. Öğrenme stillerine uyum ve sınav kaygısı ile ailenin gelir düzeyi arasında da doğru bir orantı göze çarpmaktadır.Anahtar Kelimeler : Öğrenme Stilleri, Sınav Kaygısı This research was carried out in order to examine the relationship between students' learning styles and their test anxieties. The research consists of fıve main parts. These are as follows; Introduction, Literature Review, Method, Discussion and Conclusion .The population of this research is the students of Anatolian High School and High School in İstanbul?s province, Üsküdar, Ümraniye, Kadıköy, Ataşehir and Sultanbeyli in 2008-2009 Academic Year. 347 students are taken as the sample of this research.In this research, Marmara Learning Styles Scale (MLSS) was used to determine students' learning styles and the level of test anxiety was used to determine Test Anxiety Inventory (TAI), In addition to this, for the demographic variables, a Personal Information Form was prepared and applied by the researcher.In this research, percentage and frequencies of demographic variables were determined. Also, students' learning styles and their test anxieties were tested; whether scale variables vary depending on demographic variables was analysed and the relationship among nominal scales was examined. Then the data obtained was analyzed by using ?SPSS for Windows 15? and the significants was examined at an .05 level.In the result of the study, it was found that There is a statistically positive significant relation between Marmara Learning Styles Scale (MLSS) authority sub-scale and Test Amriety Inventory (TAI) anxiety sub-scale. When the scores of anxiety increase, the scores of authority increase too. Also, there is a statistically negative significant relation between Marmara Learning Styles Scale (MLSS) visuality sub-scale and Test Anxiety Inventory (TAI) auditory sub-scale. When the scores of auditory increase, the scores of visuality decrease.Furthermore, the research shows that the girls have higher text anxiety than the boys. It is shown that the 10th grade Anatolian High School students have the highest text anxiety score. It seems that ther is a correlation between the parents income level and adaptation to the learning style of students and the text anxiety.Keywords: Learning Styles, Test Anxieties
Collections