Erasmus öğrenci değişim programına katılan Türk öğrencilerin akademik yaşantılarının nitel olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türk Erasmus değişim öğrencilerinin akademik yaşantılarının ve programın kendilerine olan katkıları hakkındaki görüşlerinin niteliksel olarak incelenmesidir.Araştırmanın kaynak verileri, yüz yüze görüşme yöntemiyle ve yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Görüşme formunun geliştirilmesinde uzman görüşleri alınmış; pilot uygulamalar yapılmış; tekrar alınan profesyonel görüşlerle, forma son hali verilmiştir.12 farklı disiplinden (Eğitim Bilimleri, Edebiyat, Felsefe, Antropoloji, Çeviribilim, Hukuk, Uluslar arası İlişkiler, İşletme, Ekonomi, Mühendislik, Su Ürünleri, Moleküler Biyoloji ve Genetik) 15'i devlet, 15'i özel kurumlardan olmak üzere İstanbul'dan toplam 30 katılımcı yarı yapılandırılmış bir görüşmeye katılmaya davet edilmişlerdir. Katılımcı öğrenciler 21-25 yaşlarındaki 17 erkek ve 13 bayandan oluşmaktadır. Her görüşmenin süresi farklıdır fakat en uzun görüşme yaklaşık 4 saat sürmüştür. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler, dersler, akademik kadro, eğitim ortamları, dil, ölçme ve değerlendirme, kütüphaneler, akademik ayrıcalıklar, çok kültürlü ortamda eğitim, yaşanan problemler, öğrencilerin ev sahibi kurumların ve kendi kurumlarının avantajlar ve dezavantajlarına ilişkin görüşleri, öğrencilerin Erasmus Programı'na katılma amaçları ve Erasmus deneyiminin katkılarına ilişkin görüşleri şeklindeki 11 ana başlık altında incelenmiş ve içerik analizi yapılmıştır.Araştırmanın sonuçları bir başka ülkede akademik deneyim kazanma dileğinin öğrencilerin yurtdışında eğitim görme kararları üzerinde en güçlü etkiye sahip olmamasına rağmen kendilerinin yurtdışında eğitim görmeyi akademik açıdan önemli ve avantajlı bulduklarını ve profesyonel olanlara ek olarak, elde ettikleri sosyal, kişisel, dilsel ve kültürel faydalara çok fazla önem verdiklerini ortaya koymuştur. Öğrencilerin tamamına yakınının ev sahibi kurumlarda şahit oldukları eğitim ortamlarından ve öğrenci odaklı öğretim tarzından etkilendikleri anlaşılmaktadır. Bu bulgulara göre, Türk yükseköğretim kurumlarında öğrencileri derslere katılmaya teşvik eden eğitim ortamları ve öğretim yöntemlerinin yaratılmasının ve daha fazla sorgulamaya, araştırmaya ve uygulamaya dayalı bir eğitim sistemininin varlığının değeri ve gerekliliği önem kazanmaktadır. Bu araştırma ayrıca öğrencilerin ilk başta yurtdışını görme şansı elde etme, değişik kültürleri tanıma ya da kişisel faydalar elde etme gibi amaçlarının daha sonra akademik ve profesyonel amaçları içine alarak yön değiştirdiğini göstermiştir. Sonuç olarak, elde edilen bulgular doğrultusunda kurumlara, gelecekte programa katılmayı düşünen öğrencilere ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim, Yurtdışı Eğitim, Akademik Yaşantı, Erasmus Programı The purpose of this research was to examine the Turkish Erasmus exchange students? academic lives and their views on the contributions of the program using qualitative method.The data of this research were collected with the use of a semi-structured questionnaire that was administered by direct interviews. During the development of the questionnaire, expert advice and opinion were obtained, pilot study were administered, and the final form of the questionnaire was given following advisory consultations.A total of 30 participants, 15 from state and 15 from private universities in İstanbul, and from 12 different disciplines, (Educational Sciences, Literature, Philosophy, Anthropology, Translation Studies, Law, International Relations, Management, Aquaculture, Engineering and Molecular Biology and Genetics) were invited to participate in a semi-structured interview. The student participants comprised a combination of 17 males and 13 females and aged 21-25 years.The duration of the interviews varied but the longest one lasted approximately 4 hours. The data obtained from these interviews were evaluated under 11 main headings such as; courses, academic staff, learning environments, language, assessment and evaluation, libraries, academic privileges, learning in a multicultural environment, problems experienced, students? views on the advantages and disadvantages of host and home institutions, students? reasons forparticipating in Erasmus and their views on the contributions of the programme and content analyses were made.Results of the research revealed that although the wish to gain academic experience in another country does not have the strongest influence on their decision to study abroad, students find studying abroad academically important and advantageous, and they put much emphasis on the social, personal, linguistic and cultural benefits they gain in addition to professional ones. It is understood that almost all students were affected by the learning environments and the student-centered teaching method they witnessed. According to these findings, the value and necessity of creating learning environments and teaching methods promoting student participation and an education system based on questioning, researching and practice gain importance. The results of this research also showed that students? initial aims such as getting the chance to see abroad, meeting new cultures or gaining personal benefits later changed direction by embracing academic and professional aims. Finally, in the light of these findings, suggestions for institutions, future exchange students and researchers were presented.Keywords: Higher Education, Study Abroad, Academic Life, Erasmus Programme
Collections