2000`li yıllarda Türk sinemasında erkek karakter incelemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kent yaşamı, küreselleşme politikaları, ekonomik değişiklikler, sınıf kavramı, bireyselleşme etkisinin bu insanların hayatına giren yeni unsurlar olarak bireyleri değişime uğratmıştır. Aile bağlarının ve geleneksel yapılı toplumun ise bu insanların değişim sürecindeki sabit veya çok zor değişen etmenler olduğu görülmüştür. Bu durum sonucunda, toplumun erkek bireyleri çelişkilere sürüklenmiştir. Bu değişimin, bireylerin benzerliklerini aşındırıp, birbirlerine ve kendilerine sınıf farkları dolayısıyla yabancılaşmasını sağlaması, 2000'li yılların Türkiye'sinin ve Türk sinemasının esas değişim sürecini oluşturmaktadır. 2000'li yıllarda, artan neoliberal politikalar ve bireyselleşen toplum sayesinde, toplumun sosyal sınıflarının genel olarak değişim geçirdiği görülmektedir. Değişim geçiren toplumsal sınıfların özelliklerinin, Türk sinemasına yansımasını bu dönemde çekilen filmlerdeki erkek karakter üzerinden incelemesi yapılmıştır. Özellikle geleneksel - modern çatışmasının oldukça sık görüldüğü 2000'li yıllarda bu çatışmanın izlerinin sinema filmlerine yansıması da gayet doğal gözükmektedir. Bireylerin benzerliklerini aşındırıp, birbirlerine ve kendilerine sınıf farkları dolayısıyla yabancılaşmasını sağlaması, 2000'li yılların Türkiye'sinin ve Türk sinemasının esas değişim sürecini oluşturmuştur. Urban life, globalization policies, economic changes, the class concept, the effects of individualization are the new elements breached into the lives of people as those individuals has changed. Family ties and the traditional structure of society are the most stable elements in individuals? lives. Consequently, male members of the community were dragged into controversy. Therefore, differentiation of individuals and their similarities to each other in terms of class differences and alienation, are the key concepts of the essential process of change in Turkey and in the Turkish cinema of the 2000s. During the 2000s, because of the increasing neoliberal policies and the extremely individualized society, social classes of society in general seems to change. Altered characteristics of social class are reflected in Turkish cinema in this period, through male characters in the films, which are analyzing the thesis. Particularly, traditional-modern conflict is fairly common in the 2000s, and this conflict is naturally reflected in those films, which are analyzed in this thesis. Individuals? main reason of alienation, which are the changed similarities and newly differences of their social classes, is formed the basis of the change process in Turkish cinema in 2000s.
Collections