11 Eylül saldırıları sonrası Hollywood sinemasında Ortadoğu halklarının sunumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Doğu hakkında yazan Oryantalistlerin ürettikleri Doğu ve Doğulu'ya ilişkin imgelemlerin 11 Eylül sonrası Hollywood filmlerindeki temsili arasındaki etkileşimin ve Oryantalist gelenek üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada, Doğu'yu ve Doğu halklarının Batı ve Batılı ile olan ilişkisini konu edinen 11 Eylül sonrası terörizm ve müdahaleciliğin Hollywood'un ürettiği politik gerilim filmleriyle yeni bir kültürel dolaşımı da beraberinde getirmesinden hareketle Operasyon Argo (2012), Charlie Wilson'ın Savaşı (2007) ve Syriana (2005) filmlerinde bu dolaşımın yansımaları değerlendirilmiştir. 11 Eylül 2001 tarihinden itibaren Hollywood sinemasında Doğu'ya ve Doğu halklarına yönelik yaklaşımların ele alındığı bu araştırmada, 11 Eylül'den itibaren Doğu ve Doğu halklarına yönelik sunumların incelenmesi amaçlanarak, 11 Eylül sonrası Hollywood sinemasındaki Doğu/Doğulu tasviri Oryantalizm düşüncesiyle açıklanmaya çalışılmıştır. İncelenen bu filmlerde, Hollywood'un Doğu'yu ve Doğuluları kültürel ve siyasi olarak konumlandırırken kullandığı söylem tespit edilerek, Oryantalistlerin Doğu'yu betimlemek için ürettikleri imge, imaj ya da klişelerin film içindeki Doğu/Doğulu temsiline nasıl etki ettiği ortaya çıkartılmıştır. Oryantalist klişeler ve kurgular Hollywood sinemasının ideolojik bir aygıt olarak kullanıldığına işaret etmektedir. Hollywood sineması, farklı basmakalıp ifadelerin sıklıkla tasvir edildiği bir mecra olup her dönemde kendi ötekisini yaratan, kurgulayan ve tanımlayan bir endüstridir.Doğu/Doğulu imgeleri üzerinden Batı/Batılı karşıtlığını oluşturan diyalog ve görüntü gibi temel bileşenler ele alınarak incelenen filmlerin mekân ve karakter çözümlemesi yapılarak Oryantalist söylemdeki klişelerin örnekleme alınan filmlere doğrudan ya da üstü kapalı bir biçimde eklemlendiğine ve bu söylemlerde var olan sabitleşmiş Doğu kurgusunun ve Doğulu tiplemesinin 11 Eylül sonrası çekilen Hollywood filmlerinde tehdit ve düşman metaforlarıyla verildiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Hollywood Sineması, 11 Eylül Saldırıları, Oryantalizm, Amerikan Dış Politikası, Kültürel Emperyalizm, Orta Doğu This research is aimed on one hand to reveal the interaction between the imageries related to the East and Easterner are created by Orientalists writing about East and their representations in Hollywood movies after September 11 and on the other hand to reveal their effects upon the Orientalist tradition. Within the research, by setting off from the fact that the terrorism and bellicosity after September 11, both of which mention the relationship of East and Eastern people with West and Westerners, had brought a new kind of cultural circulation with the political thriller movies of Hollywood film industry; the movies Argo (2012), Charlie Wilson's War (2007) and Syriana (2005) are evaluated in order to see that circulation's reflections.Within this study, which deals with the fact that there was a concentration upon East and Eastern people in Hollywood cinema beginning from September 11, 2001; it is aimed to explain the East/Eastern portrayal in the Hollywood cinema after September 11 with reference to the idea of Orientalism, by aiming to investigate the presentations created towards East and Eastern people after September 11. Within the movies studied; by identifying the discourse which is used by Hollywood while culturally and politically locating East and Easterners; to intend how the images, ideas or clichés which are created by Orientalists in order to define the East effects the East/Easterner representations in the movies. Orientalist clichés and fictions signal the fact that Hollywood cinema is used as an ideological device. Hollywood cinema is both a course in which different stereotype stories are frequently described and an industry which create fictionalize and describe its own other in every period. By analyzing the places and characters of the movies, are studied by approaching some key features such as the dialogues and scenes which create the opposition of West/Westerners over the images of East/Easterners; it has come through that the clichés within the Orientalist discourse are articulated in the movies which were taken as examples directly or implicitly and also the ingrained fiction of East and the typecasting of Easterner both of which take place in this discourse are given with the metaphors of threat and enemy in the Hollywood movies are produced after September 11.Key Words: Hollywood Cinema, September 9/11 Attacks, Orientalism, American Foreign Policy, Cultural Emperializm, Middle East
Collections