İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ondalık sayılar konusunda hata ve kavram yanılgılarının tespiti ve analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ondalık sayılar konusundaki kavram yanılgılarının ve hatalarının tespit edilmesidir. Bu çalışmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanılmış olup öğrencilerin mevcut durumunu ortaya koymak amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemini, İzmir ilinin Bornova ilçesindeki 4 farklı okulda bulunan 119 tane 4.sınıf öğrencisi ve 110 tane 5.sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 229 tane öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmanın nicel bölümü için tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından ilgili alan yazın analiz edilerek ve matematik eğitiminde uzman 3 eğitimcinin görüşleri alınarak 24 sorudan oluşan 3 aşamalı kavram yanılgısı ve hata teşhis testi geliştirilip uygulanmıştır. Birinci aşamada çoktan seçmeli bir soru yer almaktadır. İkinci aşamada öğrencinin soruya verdiği cevabın nedenini açıklaması istenmiştir. Üçüncü aşamada ise öğrencinin ilk iki aşamada verdiği cevaptan emin olup olmadığı sorulmuştur. Yapılan uygulama sonucunda ölçme aracının güvenirlik katsayısı (KR-20) 0.86 olarak bulunmuştur.Araştırmanın nitel bölümü için kavram yanılgısı tespit edilen 10 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Bu görüşmeler sayesinde öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının derinlemesine analiz edilmesi gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda öğrencilerin ondalık sayılar konusunda kavram yanılgılarına ve hatalara sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerle gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda kavram yanılgıları hakkında detaylı bilgiler elde edilmiştir. The purpose of this work is to determine the errors and conceptual mistakes of 4th and 5th grade students on decimal numbers in primary school education. Methodology employed in this work is scan modelling that combines qualitative and quantities methods and targets to reveal the current situation of the students.The students used as samples in this work are formed by 119 4th grade and 110 5th grade students, 229 in total, in various schools in Bornova in Izmir.The scanning method was used for the quantitative part of the study. After I consulted 3 mathematics teachers that are experts on mathematics education, for the quantitative part of this work, I developed and conducted three-levelled misconception and error test formed by twenty four questions. There is a one multiple choice question in the first level. In the following level, students were asked to explain the reasons for their answers in the first level. In the last level, it is asked to students whether they were certain about the answers they gave.In the conclusion of the application conducted, reliability index (kr-20) of the measurement method is found as 0.86. For the qualitative part of this thesis, I conducted interview with 10 students who had misconception after the test. With the help of the interviews, a deep analysis of those concept fallacies that students had is presented.In conclusion, it has been confirmed that students had misconceptions and errors on decimal numbers. After the interviews, detailed information has been obtained about the concept fallacies.
Collections