Liselerde (ortaöğretim) ders başarısı üzerinde ailenin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ailenin Ortaöğretim öğrencilerinin eğitimi üzerindeki etki düzeyinin belirlenmesine yönelik araştırmasıdır. Araştırmanın teorik kısmında kaynak taraması yapılmış, alan çalışması kısmında da anketten faydalanılmıştır.Ortaöğretimde okuyan öğrenci velilerinin çocuklarının akademik (okul) başarısına etki düzeyinin; eğitim-öğretim faaliyetlerine katılım, ailenin ekonomik durumu, anne babanın eğitim durumu, anne babanın mesleği, ailenin çocuğa sağladığı imkânlar, ailenin eğitime bakış açısı, ailece boş zamanlarda yapılan aktiviteler, ailenin okuma alışkanlıkları, ailede yaşayan kişi sayısı ve aile üyeleri arasındaki ilişkiler gibi aileye ait özellikler, öğrencin okul başarısına anlamlı bir ilişki bulunup bulunmadığı belirlenmiştirHazırlamış olduğumuz anket çalışmasında da bu özelliklerin öğrenci başarısını etkileyip etkilemediği araştırılmıştır. Araştırma sonucunda ailenin, ortaöğretim öğrencilerinin okul başarısını etkilediği görülmüştür. Araştırma sonuçları eğitimcilere ve ailelere öğrencilerin okul başarılarını artırmak için yapılacak çalışmalarda rehber olacaktır.Araştırmanın örneklemini İstanbul sınırları içerisinde yer alan, 2 Anadolu Lisesi 1 Anadolu İmam Hatip Lisesi okullarında eğitimlerine devam eden üçyüzelli öğrenci oluşturmaktadır. Bu örneklemin yüzkırksekizi kız, ikiyüzikisi erkek öğrencilerden oluşmaktadır.Belirtilen amaca uygun olarak öncelikle öğrencilerin cinsiyet, yaş ve anne baba durumunu gösteren frekans ve yüzde analizi yapılmıştır. Değişkenlerde meydana gelen farklılaşmayı görmek için faktöriyel ANOVA uygulanmıştır. This study includes that, the family is how much efficient in education of high school. In the theoretical area of study, the literature review part exists. Furthermore, in the second part the consequence of questionnaire exists.In the high school education, the curators of students are how much efficient and sufficient for the success of students. For this reason, to determine the meaningful students? achievement; some specialties that are the level of relevance between curators and students, the economic and educational level of family, the occupation of parents, the opportunities from parents to children, the family?s point of view to education, family?s activities in the spare time, the family? habit of reading activities, the population of family, and the relationship between individuals of family are used.Also in the used questionnaire study, these features are surveyed for the factor of the achievement of the students. According to the results of the investigation, the families have roles in the high school students? success. Moreover this survey could recommend to families and instructors in order to increase the success of education.In this survey, the sample is the students at the two anatolian high school and anatolian religious vocational school. In addition, in this sample one hundred and forty eight female students and two hundred and two male students totally three hundred and fifty students exist.According to stated purpose, initially the age, sex, status of students? parents? frequency and percentage analysis were done. To define the differentiation in the variables, factorial ANOVA was used.
Collections