Meslek liselerinde geometri dersinde buluş yoluyla öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, geometri dersinde buluş yoluyla öğrenmenin meslek lisesi 9. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Uygulama 2010-2011 eğitim öğretim yılının ikinci yarıyılında yapılmıştır. Araştırmada, ?Kontrol Gruplu Öntest- Sontest Deney Modeli? kullanılmıştır. Çalışma İstanbul ili Sarıyer ilçesinde, Mehmet Şam Ticaret Meslek Lisesi öğrencilerinden 36'sı deney ve 36'sı kontrol grubu olamk üzere toplam 72 öğrencinin işbirliği ile birlikte yapılmıştır.Deney grubundaki öğrenciler ile araştırmacı tarafından hazırlanan buluş yolu ile öğrenme yaklaşımına uygun geometri etkinlikleri uygulanarak öğretim gerçekleştirilirken, kontrol grubu öğrencileri ile sunuş yolu ile öğretme yaklaşım kullanılarak öğretim gerçekleştirilmiştir. Buluş yolu ile öğrenme yaklaşımına uygun olarak hazırlanan ve 2009-2010 öğretim yılı 9. sınıf geometri dersi programında geometri öğrenme alanına ait kazanımların sınırları içerisinde düzenlenen uygulama etkinlerinde MEB'in ders kitabı dışında yardımcı kaynaklardan da yararlanılmıştır. Etkinlikler, programda öngörülen süre çerçevesinde 12 ders saati ile sınırlandırılmıştır. Etkinliklerin seçiminde ve hazırlanmasında öğretim ortamının ve materyallerin grup çalışmasına göz önüne alınmıştır. Öğrencilere, çalışmanın başında ve sonunda olmak üzere iki adet konu başarı testi uygulanmış, deney ve kontrol grubu verileri karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda buluş yolu ile öğrenme yaklaşımı ile geometri öğretiminin, 9. sınıf öğrencilerinin konu ile ilgili başarılarında sunuş yolu ile öğretme yaklaşımı ile öğretim gören öğrencilere göre anlamlı düzeyde etkili olduğu sonucuna varılmıştır. This research has been carried out in order to determine the effect of Learning by Discovery Method on academical success of the 9th grade students in vacational schools in geometry classes. The application was carried out in the second half of 2010-2011 academic year.In the research, `pretest-posttest method` was used with a control group. The study was carried out in Mehmet Şam Vocational School, in Sarıyer with the help of 72 students, 36 of whom were experimental group and the other 36 were control group. While geometry activities which were applicable with Learning by Discovery Method were being applied to the experimental group, Direct Method was applied with the control group.Some additional resources were used near MEB's coursebook during the activities that arranged within the borders of acquisitions related with the geometry learning area in the 9th grade geometry curriculum in 2009-2010 academic year which was prepared convenient with Learning by Discovery Apprpach. The activities were limited in 12 hours within the frame of predicted duration. While choosing and preparing activities, convenience of learning circumstances and materials with the group work was considered. Two tests were applied, one was at the beginning and the other was at the end. The data gained from the experimental group and control group were compared. According to the evidences which were acquired at the end, it was proved that learning by discovery method was quite more effective in the success of the 9th grade students in geometry classes than direct method.
Collections