The analysis of the relationship between the key organizational drivers, knowledge management performance and organizational performance as mediated by knowledge management processes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İçinde bulunduğumuz bilgi çağında, organizasyonların başarısı, büyük ölçüde bilgiyi yönetmekteki başarılarına bağlıdır. Bu nedenle, bilgi yönetimi son yıllarda iş dünyasınca ve akademik çevrelerce üzerinde en çok tartışılan konuların başında gelmektedir.Bu çalışmanın amacı örgüt kültürü, örgüt yapısı ve örgüt içindeki bilgi teknolojileri desteği gibi örgütsel etmenlerin bilgi yönetimi süreçleri (bilginin üretilmesi ve geliştirilmesi, bilginin tasnif edilmesi ve saklanması, bilginin transfer edilmesi ve paylaşılması, bilginin kullanılması ve değerlendirilmesi) aracılığıyla bilgi yönetimi ve örgütsel performans üzerindeki etkisini araştırmaktır.Çalışmada nicel yöntemler kullanılmıştır ve araştırma kapsamında dokuz farklı şirketten toplam 210 kişi ile öngörülen model test edilmiştir. Öngörülen model örgüt kültürün, örgüt yapısının ve de örgütteki bilgi teknolojileri desteğinin bilgi yönetimi süreçlerini dolayısıyla bilgi yönetimi performansı ve örgütsel performansı etkileyeceği yönündedir.Elde edilen veriler değerlendirildiğinde örgüt kültürü, örgüt yapısı ve bilgi teknolojileri desteği gibi örgütsel değişkenlerin bilgi yönetimi performansı ve örgütsel performans üzerinde bilgi yönetimi süreçlerini aracılığıyla yarı dolaylı ya da tam dolaylı olarak etkide bulunduğu gözlenmiştir. Özellikle destekleyici ve yenilikçi bir örgüt kültürünün, idari yetkiyi yerelleştirmenin ve güçlü bilgi teknolojileri desteğinin bilgi yönetimi süreçlerini ve dolayısıyla da bilgi yönetimi performansını ve örgütsel performansı olumlu olarak etkilediği sonucuna varılmıştır. In today?s knowledge era, the success of companies depends on their success in knowledge management to a great extent. Therefore, knowledge management has become one of the most highly debated issues in the corporate and academic world.The purpose of this study is to investigate the natural influence of key organizational drivers of organizational culture, organizational structure, and information technology support on knowledge management performance and organizational performance through the knowledge management processes of knowledge generation and development; knowledge codification and storage; knowledge transfer and sharing; and knowledge use and evaluation.In this study quantitative methods have been used to analyze data and the model proposed has been tested in a sample of 210 participants from nine different organizations. In the proposed model, organizational culture, organizational structure and IT support has been hypothesized to influence knowledge management and organizational performance through the knowledge management processes.The results of the study revealed that organizational drivers of organizational culture, organizational structure, and IT support influence the knowledge management performance and organizational performance fully or partially by the knowledge management processes. Specifically, the supportive and innovative organizational cultures, the de-centralized organizational structure and a strong IT support are found to have positive relations with knowledge management and organizational performance through knowledge management processes.
Collections