Yirmibirinci yüzyılda öğrencilerin sahip olması gereken bazı temel becerilere ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumsal gelişim süreci kapsamında sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş süreci insan davranışları açısından beraberinde getirdiği başlıca kavramlar ve değişiklikler açısından oldukça yenilikçidir. Bu yenilik ve gelişmeler arasından özellikle, teknolojik gelişmeler, hızlı okullaşma ve zorunlu eğitim en önemli değişiklikler olarak kabul edilebilir. 21. Yüzyılda, yeni bilgi ve iletişim teknolojileri sürekli olarak geliştirilmekte, yeni enerji kaynakları üzerinde çalışılmakta, tıp alanında çok önemli gelişmeler yaşanmakta, uzayın derinliklerinde olduğu kadar okyanus diplerinde yeni keşifler yapılmaktadır.Bütün bu gelişmeler yaşanırken çocuklardan başlayarak toplumun en yaşlı bireyine varıncaya kadar toplumun içerisinde yer alan tüm bireylerden dünyanın daha yaşanabilir bir yer haline getirilmesine katkıda bulunması beklenmektedir. Bu doğrultuda, 21 yüzyılda, önceki yıllardan devrolunan eğitim anlayışı terk edilerek daha aktif, öğrencileri eğitim sürecine daha katılımcı olarak çekebilen bir eğitim anlayışı tercih edilmektedir. Ancak bu sayede, bilgiyi üreten, üretilen bilgiyi teknolojiye dönüştürebilen, gelişmiş teknolojilerden yararlanarak toplumun ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetlerin üretiminde ve dağıtımında aktif rol alabilen, işbirliği ve takım çalışması yapabilen, inisiyatif alabilen, sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip, düşünen, yaratıcı, esnek, araştırmacı ve problem çözebilen kişiler yetiştirilebilir. Eğitim anlayışında yaşanan bu değişimler beraberinde öğrencilerin sahip olması gereken becerileri de etkilemekte ve farklı alanlarda bilgi sahibi olan farklı disiplinler hakkında görüş sahibi olan bireyler yetiştirilmesi önem arz etmektedir.Sözkonusu çalışmada da 21. yüzyıl eğitim anlayışı incelenmiş ve İstanbul ili örneğinden hareketle öğretmen ve yöneticilerin, öğrencilerin sahip olması gereken becerilere yönelik görüşleri araştırılmıştır. Aynı zamanda okul seçiminde özel ve devlet okulu ayrımına dikkat edilerek bu iki ayrı okul türünde görev yapan öğretmen ve yöneticiler arasında herhangi bir görüş farklılığı olup olmadığı test edilmiştir.Sonuç olarak, bu çalışmada her iki okul türünde görev yapan öğretmen ve yöneticilerin, öğrencilerin sahip olması gereken becerilere yönelik görüşlerinin farklı olduğu bulunmuştur. Ortaya çıkan sonuçlara göre, gerek devlet gerekse özel okullarda görev yapan öğretmen ve okul yöneticileri açısından okul mevcudu, branş, faaliyet süresi ve cinsiyet değişkenleri açısından 21. yüzyılda öğrencilerin sahip olması gereken beceriler ile ilgili görüşleri farklılık göstermektedir. In the context of the social development process, transition from industrial society to information society in terms of human behavior, major concepts and changes is quite innovative. Amongst all these innovations and developments, especially technological developments, rapid changes in schooling and compulsory education can be regarded as the most important changes. In the 21st Century, new information and communication technologies are constantly being developed, people are working on new energy sources, many important developments are taking place in the medical field and new discoveries are made at the bottom of the ocean as well as the depths of space.While all these developments are taking place, all the individuals within the community are expected to contribute to bring the world into a more livable place. In this respect, in the 21st century, past educational approaches from previous years are abandoned and more active, more participatory approach to education is preferred that may attracts students in the educational process. Only in this way, individuals who can generate knowledge, convert generated knowledge into technology, take advantage of advanced technologies in production and distribution of goods and services needed by the community, take an active role in cooperation and teamwork, take the initiative, think, who is creative, investigative and flexible and who is good at oral and written communication skills and problem solving can be educated. Changes in the understanding of education also affect the skills that students should have and it is important to train individuals who have knowledge in different areas and a vision about different disciplines.In this particular study 21st century education conception has been reviewed and through the example of Istanbul province, teachers? and administrators? views on skills that students should have, have been investigated. At the same time, by paying attention the distinction between private and public schools the difference between teachers and administrators who work in both types of schools has been tested.In conclusion, in this study it is found that teachers and administrators who work in both types of schools have different views on skills that students should have. According to the results, in terms of school population, branches and gender variables, teachers and administrators both working in public and private schools differ in their views on skills that students should have.
Collections