İşitme engelliler ilköğretim okullarında çalışan işitme engelliler sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenlerinin özel eğitim alan yeterlilikleri ve iş tatminleri üzerine bir araştırma (İstanbul ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada İşitme Engelliler ilköğretim okullarında çalışan sınıf ve branş öğretmenlerinin özel eğitim alan yeterlilikleri ile iş tatminleri arasındaki ilişkinin ortaya konması amaçlanmıştır.Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmada öğretmenlerin özel eğitim alan yeterliliklerini belirlemek için Özel Eğitim Alan Yeterlilikleri Ölçeği ile iş tatmin düzeylerini belirlemek için Minnesota İş Tatmin Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca demografik değişkenler için de araştırmacı tarafından Kişisel Bilgi Formu hazırlanmıştır.Araştırma 2010-2011 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan 7 İşitme Engelliler ilköğretim okulunda çalışan 115 sınıf ve branş öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada; Verilerin çözümlenmesinde yüzde ve frekans tablolarına yer verilmiş, ikili gruplar arasında Mann Whitney-U analizi, ikiden fazla gruplar arasında ise Kruskal Wallis-H analizi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, İşitme Engelliler ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin özel eğitim alan yeterlilikleri ölçeği toplam puanları ile Minnesota iş tatmini ölçeği toplam puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: İşitme Engelliler İlköğretim Okulu Özel Eğitim, Sınıf Öğretmeni, Branş Öğretmeni ABSTRACTThis study aims to illustrate the relation between the special education field qualifications and job satisfactions of classroom and subject teachers working at hearing impaired primary schools.This research is a depictive study and utilizes the scanning model. The study employs Special Education Qualifications Questionnaire to determine the field qualifications of special education teachers and Minnesota Job Satisfaction Questionnaire (MSQ) to specify the job satisfaction degree of teachers of special education. A personal information form has also been prepared by the researcher for the demographic variables.The research has been executed on 115 classroom and subject teachers in 7 Hearing Impaired Primary Schools across the city of Istanbul.The research incorporates percentage and frequency tables in the analysis of the collected data and employs Mann Whitney-U test for the groups of two participants and Kruskal Wallis-H test for the groups of more than two participants. According to the findings of the research, there hasn?t been any verification of a meaningful correspondence between the total points of the Special Education Qualifications Questionnaire and the Minnesota Job Satisfaction Questionnaire of the teachers at Hearing Impaired Primary Schools.Keywords: Hearing Impaired Primary School, Special Education, Classroom Teacher, Subject Teacher
Collections