İzmir`de yaşayan Roman ergenlerin psikolojik sağlamlıklarının algılanan sosyal destek, mizah kullanımı ve sosyal bağlılık düzeylerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada İzmir'deki Roman ergenlerin psikolojik sağlamlıkları algılanan sosyal destek, sosyal bağlılık ve mizah kullanımı düzeyleri açısından incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini 2016-2017 yılında İzmir Konak ilçesindeki ortaokul ve liselerde öğretim gören 205 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları Ego Sağlamlığı Ölçeği, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği, Ergenlerde Mizah Kullanımı Ölçeği, Sosyal Bağlılık Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen Demografik Bilgi Formu'dur. Elde edilen veriler çoklu regresyon analizi ile analiz edilmiştir.Araştırmanın bulguları, öğretmenlerden algılanan sosyal destek, sosyal bağlılık ve mizah düzeylerinin, Roman ergenlerde psikolojik sağlamlığı anlamlı ve olumlu yönde yordadığını göstermektedir. Bununla birlikte, aile ve arkadaşlardan algılanan sosyal destek düzeyleri psikolojik sağlamlığı istatistiksel olarak anlamlı biçimde yordamamaktadır. In this study, resilience of Roma adolescents in Izmir were investigated through the levels of perceived social support, social connectedness and humor use.The sample of the study was consisted of 205 students attending to middle and high schools in 2016-2017 academic year, Izmir, Konak. While collecting data, Ego Resilience Scale, Perceived Social Support Scale, Adolescent Humor Scale, Social Connectedness Scale and Demographical Information Form which was developed by the researcher were used. Data was analyzed with multiple regression analysis.Findings of the study revealed that, perceived social support from teachers, social connectedness and humor levels of Roma adolescents were significant and positive predictors of their resilience levels. Nevertheless, perceived social support from family and peers did not predict the resilience level significantly.
Collections