Günümüz Türk resminde soyut mekanlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüzyıllardır yaşanan göçler sebebiyle değişen kültür beraberinde teknolojik, sosyal ve ekonomik alandaki değişimi getirmiş, dolayısıyla bu değişimden en çok etkilenen varlık da insan oluşmuştur. Devamlı gelişim ve değişim içerisinde olan insanın kendini en iyi ifade etme yollarından biri de sanat olmuştur. Bu döngü içerisinde insan, kendinden sonra gelecek nesillere de ışık tutacak nitelikte eserler üretmiş ve üretmeye devam edecektir.Sanatın her döneminde ressamlar, eserlerinin özgün olması ve akılda kalıcılığını sağlamak adına, eserlerini oluştururken yeni teknikler, yeni yollar ve yeni fikirler geliştirmişlerdir.Bu tez çalışmasında Endüstri Çağı'nın topluma ve sanata olan yansımaları incelenmeye başlamış, 19.Yüzyıl'ın sonları ve 20.Yüzyıl'ın başlarında temelleri atılan soyut sanat hareketinin geçirdiği en önemli evreleri temsilcileri ile beraber incelenmiş ve Türk resminde oluşan soyut kavramı ve 1950'li yıllardan günümüze soyut mekan kurguları üzerine çalışmalar yapan Türk ressamlarının eserleri analiz edilmiştir.Son bölümde Semra Ay Çırpan' ın genç bir ressam olarak sanatını oluşturan düşünceleri ve kurguladığı soyut mekanlardan oluşan sekiz resminin, düşünsel ve plastik açıdan yazılı analizleri mevcuttur. Culture, which has changed for centuries because of the emigration, has led to changes in the technological, social and economic fields; that's why the most affected being is the human being. One of the best ways for the human being, who is changing and developing day by day, to express himself is `art`. In this vicious circle, human being has created artistic works which are helpful for the next generations. And the human being will continue to create.In every period of art, artists create different ways, techniques and ideas to be original and to be easily-remembered.In this research, the effects of Industry Age on the society and art have started to be analysed. On the other hand, the stages and the representatives of the abstract art, which is started in the late of 19th century and in the beginning of 20th century, have been analysed. Moreover, the abstract concept in the Turkish art and the works of Turkish artists, who have studied about abstract place since 1950s, have been analysed.In the last part, the thoughts of Semra Ay Çırpan, as a young artist and her eight works which include abstract places that she constructed, and written analyses about these works are included.
Collections