Okul yöneticilerinin okulun iklimi ve fiziksel yapısından kaynaklanan sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim ülkelerin gelişmişlik düzeyini en üst seviyede etkileyen ve bireyin yaşantısında olumlu davranışlar geliştirmek amacıyla yürütülen sistematik bir süreçtir. Bu sürecin başarılı olabilmesi de bazı faktörlere bağlıdır. Bu faktörlerin en başında okulu oluşturan yönetici-öğretmen-öğrenci üçgenindeki uyum ve eğitimin verildiği ortamın uygunluğu göze çarpmaktadır. Bu faktörlerin devamlı geliştirilmesi eğitim kurumlarının beklenen hedeflere ulaşmasına yardımcı olacaktır. Eğitimin nasıl verildiğinden ziyade eğitimin nerede verildiğinin araştırıldığı bu çalışmanın ilk amacı okul yöneticilerinin okulun fiziksel yapısından ve okul ikliminden dolayı karşılaştıkları sorunlarını tespit etmektir. Çünkü sorunları çözmenin ilk adımı sorunları gerçekçi bir şekilde tespit etmekten geçmektedir. Okul yöneticilerinin okulun ikliminden ve fiziksel yapısından kaynaklanan sorunları tespit etmek adına oluşturulan anket çalışmamın evreni İstanbul ilinin Kartal ilçesinde bulunan okullardır. Çalışmamın örneklem grubu ise 247 yöneticiden oluşmaktadır. Bu araştırma sonucunda yöneticilerin okul ikliminden ve fiziksel yapısından dolayı karşılaştıkları sorunları tespit edip, bu sorunların çözümü ve daha iyi bir eğitim için bazı öneriler sunulması araştırmanın birinci amacıdır. Araştırma sırasında elde edilen veriler SPSS programında incelenmiş ve elde edilen bulgular tablolar halinde sunulmuştur. Education is a systematic process which affects other countries development and the daily life of a person to carry out positive behaviors. The success of this process depends on several factors. At the top of these factors harmonization of administrator-teacher-student triangle in school and the ambiance of education must be outstanding. Continuous improvement of these factors will help educational institutions achieve the expected goals. Investigation of
Collections