Özel eğitim okullarında çalışan kadrolu, emekli ücretli ve ücretli öğretmenlerin mesleki aidiyet duygularının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, özel eğitim okullarında görevli kadrolu, emekli ücretli ve ücretli öğretmenlerin mesleki aidiyet duygularını çeşitli değişkenler açısından incelemek ve statüye bağlı oluşabilecek farklılıklara yönelik bazı çıkarımlar sunmaktır. Tarama modelinde olan bu araştırmada, özel eğitim okulu öğretmenlerinin mesleki aidiyet duyguları, araştırmanın bağımlı değişkenini oluşturmuştur. Mesleki aidiyet üzerinde etkisi araştırılan statü, yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, meslekte çalışma süresi, branş, okul türü, özel eğitim alanında hizmet içi eğitim alma durumu, mesleği isteyerek seçip seçmeme durumu ve bulunulan okulda çalışma süresi değişkenleri ise, araştırmada bağımsız değişken olarak kullanılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan öğretmenlerin kadrolu, emekli ücretli ve ücretli öğretmen olarak mesleki aidiyetlerini etkileyen görüş ve önerileri araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul?un Anadolu ve Avrupa yakalarından seçilen 89 özel eğitim okulunda görevli 935 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesi amacıyla ilişkisiz örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, araştırmaya katılan öğretmenlerin mesleki aidiyetlerine ilişkin, görev yapılan okuldaki çalışma süresi değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık yoktur. Bununla birlikte, öğretmenlerin mesleki aidiyet duyguları; statü, yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, meslekte çalışma süresi, branş, okul türü, özel eğitim alanında hizmet içi eğitim alma durumu ve mesleği isteyerek seçip seçmeme durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Son olarak bu bulgular ışığında mesleki aidiyet ve statü ayrımına yönelik, ileride yapılabilecek bilimsel araştırmalara dair öneriler sunulmuştur. The aim of this study is to examine the emotions of special education school teachers in terms of some variables on the state of belonging to their profession and to provide several implications for the differences depending upon the status of the teachers working as permanent, retired casual and casual staff.As a descriptive study, dependent variables of this research were the feelings of special education school teachers on the state of belonging to their profession. Besides, variables on the state of belonging to profession of teachers such as status, age, gender, marital status, educational status, years in profession, branch, type of school, status on special education service training, selection status of the profession willingly and years in current school level were used as independent variables. However, the thoughts and proposals affecting the state of belonging of teachers to their own professions about the discrimination of the teacher status as permanent, retired casual and casual staff was examined. In this study, a total of 935 teachers working in 89 special education schools from European and Asian sides of Istanbul were selected as the study sample by using cluster-sampling method. In order to analyze the data, t-test for independent samples and one-way anova (ANOVA) were used. Results from this study indicated that there were no statistically significant differences in the state of belonging to profession of teachers according to the variables such as years in current school. The results also demonstrated that teachers? feelings on the state of belonging to their profession varied significantly in terms of the status, status, age, gender, marital status, educational status, years in profession, branch, type of school, status on special education service training and selection status of the profession willingly. Finally, thanks to these findings, some proposals that may be realized in the future as scientific researches about the state of of belonging to profession and discrimination of the status.
Collections