Sınıf öğretmenelerinin toplam kaliteye yönelik tutumları ile değişime karşı direnç düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, İstanbul ili Ümraniye sınırları içerisinde yer alan ilköğretim I. kademede yer alan öğretmenlerin değişime karşı direnç sebepleri ile çalıştıkları okullardaki TKY uygulanmaları ile ilgili görüşleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim okullarında görev yapan ve uygun tesadüfi oransız küme örnekleme yöntemi ile seçilen 12 adet okulda görev yapan 230 öğretmen ile görüşülmüş ve Öğretmenlere Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği ve Değişime Karşı Direniş Nedenleri Ölçeği uygulanmıştır. Veriler SPSS 17 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin toplam kalite yönetimi uygulamalarına yönelik algıları ile değişime yönelik gösterdikleri direnç arasında herhangi bir ilişki bulunamamıştır. Fakat, değişime yönelik direnç sebepleri ile toplam kalite yönetimi uygulamalarına yönelik görüşlerin bazı demografik özelliklere göre alt gruplar arasında farklılaştığı görülmüştür. This study is to investigate the relationship between reasons for resistance to change and perceptions for total quality management of teachers woring in 12 primary schools located in Umraniye District in İstanbul. For his aim, inventories were delivered to 230 teachers who were selected conveniently from the schools in the district. The data was analysed by using SPSS 17 statistical analysis program. Based on the results, it was found that there was no relationship between perceptions of teacher for total quality applications and reasons for resistance for change. On the other hand, it was found that, their perceptions for total quality management applications in their schools and their reasons for change show diffeence based on some demographical variables.
Collections