Fotoğrafik soyutlama ve resimle etkileşimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fotoğraf, icadından itibaren resim sanatından etkilenmiş, resim sanatı da fotoğrafın teknik ve içeriksel gelişimi doğrultusunda kendisine yön bulmuştur. Önceleri gerçekliğin resmedilmesinde fotoğraftan faydalanan ressamlar, sonraları gerçekliğin resmedilmesi görevini fotoğrafa bırakarak, öznel, bireysel deneyimlerini ortaya koyan, gerçeklikle örtüşmesi gerekmeyen soyut resimler yapmaya başladılar. İlerici fotoğrafçılar fotoğrafı sanatın alanına sokmaya çalışarak resimsel fotoğraflar ürettiler; fotoğrafın gerçeklikle ve nesneyle olan sınırlayıcı bağlarını koparmaya, görüntüde formu ve estetik unsurları öne çıkarmaya çalıştılar. Resmin ve fotoğrafın birbirlerini takip eden ve birbirlerinden etkilenen gelişimleri devam ederken, fotoğrafla ilgili düşünsel tartışmalar da süregeldi. Özellikle soyut, soyutlama, gerçeklik, algı, algı fenomenolojisi konularında önemli eserler yayınlandı. Avrupa ve Amerika'da fotoğraf sanatçıları, dönemsel sosyo-kültürel ve siyasal sebeplerin de etkisi ile fotoğrafik soyutlamalara yöneldiler. Fotoğrafik soyutlama, Empresyonizm, Kübizm, Fütürizm, Vortisizm, Dadaizm, Konstrüktivizm ve Sürrealizm akımları içerisinde biçimsel ve içeriksel olarak kendisine yer bulmuştur. Tarama yöntemi ile yapılan bu çalışmada, fotoğrafın belirleyici özellikleri ortaya koyularak, soyut, soyutlama, gerçeklik ve algı kavramları, resim ve fotoğraf bağlamında ele alınmıştır. Fotoğraf ve resmin soyutlamaya varan süreçlerinde birbirlerini nasıl etkiledikleri ve sanat akımları içerisinde soyut fotoğrafın yeri tesbit edilmeye çalışılmıştır. Fotoğrafik soyutlamanın tarihsel gelişimi araştırılmış, Türk sanatında fotoğrafik soyutlamaları ile önemli eserler üreten sanatçılara, eserlerinden örneklerle birlikte yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Fotoğraf, Soyut Fotoğraf, Soyut, Soyutlama, Estetik, Resim, SoyutResim Photography, since the invention of it, has been influenced by the art of painting; and the art of painting has found its way in accordance with the technical and contextual aspects of photography. In the beginning, the painters benefited from the photography during the portrayal of reality, but later, they left this task to the photography itself and began making abstract paintings which were demonstrated by their own subjective and individual unreal experiences . By the way, progressivist photographers have produced pictorial photographs to put the photography into the field of art ,and they have tried to sever the limiting connections with the reality and the thing and tried to put forward the form and aesthetic elements of images in the frame.While painting and photography were continuing to follow the other and to be influenced from each other, there has been ongoing discussions about photography itself. Important studies have been published, especially in the field of abstract, abstraction, reality, perception and perception phenomenology. European and American photographers, under the influence of periodic socio-cultural and political reasons, turned to photographic abstraction. Photographic abstraction has found a formal and a contextual place among these art movements: Impressionism, Cubism, Futurism, Vorticism, Dadaism, Constructivism and Surrealism.In this study, scanning method is used, defining characteristics of photography have been theorized / proved; abstract, abstraction, concepts of reality and perception are discussed in the context of painting and photography. In the process of photo and image abstraction, how they affect each other and the placement of abstraction in art movements have been attempted to identify/determinate. The historical development of photographic abstraction has been researched and important Turkish artists who make photographic abstraction in their art works are included with their sample images in this study.Keywords: Photography, Abstract Photography, Abstract, Abstraction, Aesthetics, Painting, Abstract Painting
Collections