Azerbaycan ve Türkiye`de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Azerbaycan ve Türkiye'deki sınıf öğretmenliği programı incelenmiş ve söz konusu programlar karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmalı analiz yönteminin kullanıldığı bu çalışmada nitel araştırma durum çalışması desenlerinden bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Ayrıca yine nitel araştırma yöntemlerinden Doküman analizi ve açık uçlu görüşmeler yapılmıştır. İnternet aracılığı ile elde edilen belgeler de bir araya getirilerek Azerbaycan ve Türkiye'nin eğitim sistemleri, tarihi gelişimi ve sınıf öğretmenliği yetiştirme programları incelenmiş ve ikisi program arasında olan benzerlik ve farklılıklar ortaya konulmuştur. Alanyazın taraması kapsamında günümüzdeki küreselleşme konuları ile birlikte karşılaştırmalı eğitim alanında kullanılan metotlar yurtdışı ve yurt içi çalışmalar ele alınmıştır. Azerbaycan ve Türkiye'nin sınıf öğretmeni yetiştirme programları karşılaştırılırken, her iki ülkenin genel eğitim sistemleri incelenmiştir. Bu kapsamda sınıf öğretmeni yetiştirme programları amaç, kapsam ve içerik yönleri ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda yorum ve öneriler yapılmış, bu bağlamda bağımsızlığına yeniden kavuşan Azerbaycan'ın; eğitim alanında da SSCB'nin etkisinden kurtulması için Azerbaycan Sisteminde ve özellikle sınıf öğretmeni yetiştirme programlarında yeniden yapılanmaya gidilmesinin uygun olacağı kanaatine varılmıştır. Bu süreçte özellikle `Küreselleşme ve Eğitim` ilişkisi göz önünde bulundurulmalı ve yapılacak düzenlemelerde bu olgunun dikkate alınması önerilmiştir. In this survey, the classroom teacher education program in Azerbaijan was examined and compared with the classroom teacher education program in Turkey. In this study, in which a comparative analysis method was used, a holistic multi-state pattern from the qualitative research case study patterns was used. In addition, Document analysis and open-ended interviews were conducted. The education systems of Azerbaijan and Turkey, their historical development and the classroom teacher education programs were examined through the documents obtained via the internet and the similarities and differences between the two programs were identified.Within the scope of the literature review, the methods used in the field of comparative education and domestic and international studies were discussed, including current globalization issues. When comparing the classroom teacher education programs in Azerbaijan and Turkey, the general education systems of both countries were examined. In this context, the classroom teacher education programs were examined in terms of their aim, scope and content. Based on the findings of the study, comments and suggestions were made, in this context, it was concluded that the Azerbaijani system, especially the classroom teacher education programs, ought to be restructured in order to get rid of the influence of the USSR in the education system of Azerbaijan, regaining its independence. In this process, especially the relationship between `the globalization and education` ought to be considered and it was suggested that this fact ought to be taken into account in the arrangements to be made.
Collections