The impact of new technologies on scholarly communication: A case study about education technologies and media
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. Yüzyıl teknoloji ile beraber başlayan bir değişim sürecini de beraberinde getirdi. Değişim ve dönüşüm yeni bir dönemin başlangıcı oldu. İnternet ve buna bağlı olarak ortaya çıkan yeni medya ve sosyal medya kavramları ile birlikte kitleler birçok rutin ve güncel durumlarını bu mecralar üzerinden yürütür hale geldiler. Bu değişim ve dönüşümün eğitim alanına yansıması ile birlikte akademik çalışmalarda ve akademik iletişim süreçlerinde de teknoloji kullanımı arttı. Teknolojinin adapte edildiği öğretim programları, teknoloji tabanlı üniversiteler ve yükseköğrenim kurumları ile birlikte akademik süreçlerde teknoloji kullanımı ortaya çıktı. Eğitim teknolojisi olarak nitelendirilen akademisyenlerin kullandığı teknolojik ürünlerin artması ile akademik iletişim süreçleri de değişti. Kütüphanelerde basılı kaynaklarla yapılan araştırmaların yerini veri tabanı, online kaynaklarla yapılan aramalar aldı. Okuma süreçleri bilgisayar ve tablet üzerinden oluşmaya başladı. Maillaşma, anlık mesajlaşma, kişisel sosyal online hesaplarla birlikte iletişim kurma süreçleri de değişti. Akademik çalışmalar online olarak yapılabilmeye başlandı. Akademik alanın yeni medya ve eğitim teknolojileri ile birlikte nasıl bir değişime uğradığı bu sürecin Türkiye'deki akademisyenlerin birbirleri ile iletişim kurma ve ortak çalışmalar yapma süreçlerinde ne tür değişimler oluşturduğu çalışma kapsamında incelenmiş ve araştırılmıştır. 21st century brought a period of change that has started with technology. Change and transformation designated the start of a new period. The Internet and the concepts of new media and social media that emerged based on the Internet have made the masses running lots of their routine and current states through these media. As a result of this change and transformation reflecting on the field of education, the use of technology has increased both in academic studies and scholarly communication processes. The use of technology has emerged in academic processes along with education programs to which technology was adapted, technology-based universities and higher education institutions. Scholarly communication processes have changed with the increase of technology products used by academicians, and they are described as education technology. Database searches and searches on online sources have taken the place of researches on printed publications in libraries. The reading processes have started to occur on computers and tablets. Communication processes have changed by exchanging emails, instant messaging and personal social online accounts. Academic studies are now possible to be done online. Within the scope of the study, how academia underwent change with new media and education technologies and what kind of changes this process created in the processes of the scholars in Turkey communicating with each other and doing joint studies were examined and researched.
Collections