Determinants of academic entrepreneurship in science and engineering
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Akademik girişimcilik, araştırma sonuçlarının ticarileştirilmesi ve sosyal/ekonomik fayda yaratılması amacıyla, akademisyenler tarafından gerçekleştirilen girişimcilik aktiviteleri olarak tanımlanmaktadır. Akademik girişimcilik, üniversitelerin misyonunu eğitim ve araştırmanın ötesine taşıyan Girişimci Üniversite kavramıyla yakından ilişkilidir. Yüksek öğrenim kurumları ve onlarla bağlantılı olan, temel bilimler ve mühendislik alanındaki akademisyenler, yenilik ekosisteminin önemli aktörleridir. Bir çok çalışma, akademik girişimcilik konusuna bireysel, organizasyonel ve kurumsal bakış açıları ile yaklaşmıştır. Akademik girişimciliği belirleyen faktörleri anlamak politika yapıcıları ve üniversite yönetimlerinin, bölgesel yenilik ekonomilerini geliştirmek için daha iyi stratejiler ve aksiyon planları tasarlamalarına yardımcı olmaktadır.Bu çalışma, yumuşak seviye (sanayi işbirliği) ve sert seviye (spin-off kurulması) olarak ayrılan akademik girişimcilik niyetlerinin üzerinde, algılanan organizasyonel/kurumsal desteğin, akademik öz-yeterliliğin, ve cinsiyet, yaş, pozisyon, daha önceki eğitim ve deneyim gibi düzenleyici faktörlerin etkisini araştırmaktadır. Veri, Aralık 2015 ve Mart 2016 tarihleri arasında, 90 üniversitede temel bilimler ve mühendislik alanında çalışan Türk akademisyenlere gerçekleştirilen, 402 tam cevabın elde edildiği, ulusal online anketten toplanmıştır. Ana yöntem, Yapısal Eşitlik Modellemesi adı verilen çok değişkenli analiz tekniğidir.Bu tez, akademik girişimciliği bireysel ve organizasyonel seviyede belirleyen faktörler hakkındaki bilgi dağarcığına, bölüm/ alt-birim seviyesindeki desteğin ve yaşın girişimcilik niyeti üzerindeki etkisine ışık tutarak katkıda bulunmuştur. Bu tezin kapsamında, akademik girişimcilik niyeti, akademik öz-yeterlilik ve algılanan kurumsal destek ölçekleri, Türkiye' de temel bilimler ve mühendislik alanında kapsamlı olarak ilk defa tasarlanmış ve uygulanmıştır. Academic entrepreneurship is defined as entrepreneurial activities engaged by faculty in order to commercialize research results and deliver societal and economic benefits. It is closely related to the `Entrepreneurial University` which extends the mission of universities beyond teaching and research. Higher education institutions and their affiliated faculty members in sciences and engineering disciplines are important actors of innovation ecosystems. Several studies approached the topic of academic entrepreneurship at individual, organizational, and institutional perspectives. Examining the determinants of academic entrepreneurship helps policy makers and university management design better strategies and action plans for leveraging regional innovation economies. This study investigates the effect of percevied institutional support, academic self-efficacy and several moderating factors including gender, age, seniority, previous education, and experience on academic entrepreneurial intentions distinguished by soft level intentions (industry collaboration) and hard level intentions (spin-off formation). The data was collected between December 2015, and March 2016 from a national online survey of Turkish academics in science and engineering faculties at approximately 90 universities of which 402 full responses were gathered. Major methodology included multivariate analysis technique namely as Structural Equation Modelling. This dissertation contributed to the body of knowledge about individual and organizatinal level determinants of academic entrepreneurship highligthing the effect of the support at sub-unit/ departmental level and age on the entrepreneurial intentions. Within the scope of this dissertation, the constructs of academic entrepreneurship intentions, academic self-efficacy, and perceived institutional support were created and applied comprehensively in sciences and engineering disciplines in Turkey for the first time.
Collections