Türk resim sanatında doğa soyutlamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Doğa kendini sürekli değiştiren ve yenileyen, insani faktörlerin etkin olmadığı etrafımızı çevreleyen varlığın tamamını kapsamaktadır. Soyutlama ise sanatçı tarafından seçilen formun ilk hali ile pek az bağlantısı kalıncaya kadar yalınlaştırması veya değişime uğratmasıdır. Doğa gerçek dünyanın kendisini oluşturduğu için, pek çok sanatçı tarafından tarihin ilk zamanlarından günümüze kadar soyutlanarak resmedilmiştir. Doğa konusunu ele alan sanatçılar hayal güçleriyle konuyu zamanın ötesine götürebileceklerini ortaya koymuşlardır. Bu tez çalışmasında, tarihi süreçler ele alınarak, ilkel zamanda mağara duvarına çizilen ilk resimlerden, zaman içerisinde boya ve tekniğin sanatçılar tarafından keşfedilmesi ile günümüze kadar gelen doğa soyutlamaları ele alınarak Batı resim sanatındaki akımlar incelenmiştir. 18'inci yüzyıla kadar geleneksel çizgide seyreden Türk resim sanatı, batılılaşma hareketlerinin sonucunda 19'uncu yüzyıldan itibaren Batı resim sanatının etkisinde kalarak ilerlemeye başlamıştır. Türk resim sanatında kullanılan teknikler Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki minyatürlerden başlayarak incelenmiş ve günümüz çağdaş resim sanatına gelene kadar geçen süreçte Batı resim sanatının Türk resim sanatçıları üzerindeki etkisi analiz edilmiştir. Doğa soyutlamalarının Türk resim sanatındaki işleniş biçimi yapıtlar üzerinden değerlendirilmiştir. Büyük sanatçıların yapıtları referans alınarak gelecekteki ressamlara doğanın nasıl ele alınacağı, işleneceği ve daha da güçlendirileceği konusunda ışık tutması amaçlanmıştır. The nature consists of everything that constantly changes and renews itself and where human factors are ineffective. Abstraction is the alteration or simplification of a form chosen by the artist until it has no resemblance with its initial shape. Since nature constitutes the real world itself, it is portrayed by most of the artists as abstracted from earliest times of history. The artists who have taken up nature as the subject have shown that they can go beyond the time with their imagination. In this thesis, nature abstractions in art movements in Western paintings are discussed by examining historical processes from initial drawings on cave walls in prehistoric times to present day which is reached in consequence of exploration of paint and technique by artists. Turkish painting which proceeded within a traditional style until eighteenth century. As from nineteenth century, after being impressed by Western painting, Turkish painting had a progress in line with westernisation movements. The techniques used in Turkish painting are examined starting from miniatures in Ottoman Empire and the influence of Western painting on Turkish paint artists are analysed up to today's contemporary painting. The way that nature abstractions painted in Turkish painting examined through artworks. The abstraction of nature is studied both on art movements in Western paintings and on techniques in Turkish paintings and the influences of art movements on artists are also analysed. With reference of the paintings of great artists, it is aimed to enlighten the future artists on how nature can be examined, portrayed and strengthened.
Collections