21. yüzyıl Türkiye`sinde kitle ruhu, eylem ve propagandanın sanattaki yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, `21. Yüzyıl Türkiye'sinde Kitle Ruhu, Eylem ve Propagandanın Sanattaki Yansımaları` dünya genelinde, yakın tarihlere dayandırılan örneklerle, karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Sanatın tanımı, anlamı, işlevi ve vizyonuyla birlikte, yeni toplumsal düzende ve evrensellik bütünü içinde kültür pratikleri ikinci bölümde ele alınmıştır. Kültür ve küreselleşme bağlamında Türkiye ve dünya genelinde uygulanan kültür politikalarına üçüncü bölümde kapsamlı olarak değinilmiştir. Dördüncü bölüm ise sanatın özerkliği üzerinden şekillenmiş, bu bağlamda kitle ruhu, örgütlenme, propaganda, eylem ve öznel yaklaşımlar sanatla birlikte ideolojik ve toplumsal açıdan ele alınmıştır. Politika ve ideolojinin genel hatlarının ele alınması ve sanat/devlet/iktidar üçgeninde 'siyasal' kavramıyla analizi beşinci bölümde altı çizilerek vurgulanmıştır. Görsel bellek, yeni medya, interaktif üretim, tüketim ve toplumsal etkileşimin yer aldı altıncı bölümde ise kitle iletişim araçlarının değerlendirmesi yapılmıştır. Özellikle Türkiye'de, sanatın kültür yapılanmalarına karşı alternatif girişimlerine, ortaya çıkan politik söylemlere Taksim Gezi Parkı üzerinden örneklemelerle değinilmiştir. Kurum, sanat, sanatçı, iktidar ve halk üzerinden yorumlamalarda bulunulmuştur. Bununla birlikte Seyit Mehmet Buçukoğlu'nun resimleri plastik ve kavramsal açıdan değerlendirilmiş, gerçekleştirilen üretimler 21. yüzyıl sanatı içinde incelenmiştir. Genel olarak araştırma; tüm bölümlerde incelenen konu ve detaylar göz önüne alındığında, ortaya çıkan bulguların bu doğrultuda yapılan önerilerle sonuçlanmasını içermektedir. Anahtar kelimeler: Kitle, Eylem, Propaganda, Çağdaş Sanat, Gezi Parkı, Kültür, Küreselleşme. In this thesis, `In the 21st Century Turkey, the reflection of Mass Spirit, Action and Propaganda's Reflections` in the world has been examined comparatively by examples based on recent history. With the definition, meaning, function and vision of art, cultural practices in the whole of new social order and universality are discussed in the second chapter. In the third chapter, cultural policies applied in Turkey and worldwide have been extensively discussed in the context of culture and globalization. The fourth chapter is shaped by the autonomy of the art, in this context the mass soul, organization, propaganda, action and thought have been dealt with ideologically and socially with art. The general outline of politics and ideology and the concept of 'politics' in the triangle of art / state / power are emphasized under the fifth section. In the sixth section, where visual memory, new media, interactive production, consumption and social interaction are involved, mass media are evaluated. Especially, the alternative initiatives against artistic cultural structuring and political discourses that have emerged in Turkey, have been referred to as samples through Taksim Gezi Park. Institution, art, artist, power and people's comments were found in the examples. However, works of Seyit Mehmet Buçukoğlu are evaluated from plastic and conceptual points and realized products are examined in the of 21st century. In general, the research; when considering the details and details in all the sections, concludes the findings with the suggestions made in this direction. Key Words: Mass, Action, Propaganda, Contemporary Art, Gezi Park, Culture, Globalization.
Collections