Kurumsal marka değerinin sürdürülebilirliğinde sosyal medyanın rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen teknoloji ile birlikte hemen her şeyin taklidinin mümkün olduğu bir pazar ortamında markaların tercih edilebilir olmaları zorlaşmaktadır. Bu noktada değer kavramının önemi ortaya çıkmaktadır. Değer kavramı taklidi zor olan soyut varlıklardan meydana gelmektedir. Günümüz tüketicisi de markalardan fiziksel vaatlerine ek olarak bir takım değerler talep etmektedirler. Bu talepleri karşılamak adına gerçekleştirdiği pek çok çalışma sonrası marka değeri elde edebilen kurumların bu kavramı koruması, dahası sürdürülebilir kılması önemli bir husustur. Yine teknolojinin getirisi olan sosyal medya bireylerin hayatında önemli bir yere sahiptir. Bu sebeple sosyal medya da markalar içinde önemli bir yere sahip olmaktadır. Kurumsal marka değerinin sürdürülebilirliğinde sosyal medyanın rolünün incelenmesi amacıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında Brand Finance kurumunun 2019 yılında yayınladığı Türkiye'nin en değerli 100 markası arasından ilk beş marka sosyal medya hesapları incelenmek üzere seçilmiştir. Kurumların benzer içerikleri tüm sosyal medya hesaplarında paylaşması, We Are Social ve Hoosuite'in verilerine göre 2019 yılında Türkiye'de en çok kullanılan sosyal ağ olması sebebiyle Facebook incelenecek sosyal mecra olarak seçilmiştir. Araştırma kapsamında 15 Haziran- 15 Mart tarihleri arasındaki üç aylık periyotta söz konusu markaların Facebok hesaplarındaki tüm paylaşımlar ekran görüntüsü alınarak jpeg formatında kaydedilmiştir.Çalışma sonucunda elde edilen bulgular kapsamında söz konusu markaların sosyal medya paylaşımlarında belirlenen parametrelere yer verdikleri görülmektedir. Fakat sosyal medyanın marka değeri üzerindeki etkisine dair net sonuçlara varacak kadar yüksek oranda paylaşım yapılmadığı da gözlemlenmiştir. Dolayısıyla marka değerinin sürdürülebilirliği ve sosyal medya arasında anlamlı bir ilişki saptanamamıştır. Ayrıca markaların resmi web sitelerinde yer verdikleri ve parametrelerin belirlenmesinde yol gösterici olan bazı kriterlere paylaşımlarında yer vermediği de sonuçlar arasındadır. Due to the developing technology, it has become difficult for brands to be preferable in a market environment where almost anything can be imitated. At this point, the importance of the concept of value emerges. The concept of value consists of abstract entities that are difficult to imitate. Today's consumer demands number of values from brands in addition to their physical promises. In order to meet these demands, it is an important issue for institutions that can obtain brand value after many studies to protect this concept and make it more sustainable. Social media, which is also the product of technology, has an important place in the lives of individuals. Thus, social media has an important place among brands. This study was conducted to examine the role of social media in the sustainability of corporate brand value.Brand Finance institutions study published Turkey's 100 most valuable brand in 2019. The top five brands were selected to examine social media accounts. Share similar content across all social media accounts of the institution, and We Are Social Hoosuite in 2019 according to the data because it is the most widely used social network Facebook will be examined in Turkey was chosen as the social media. Within the scope of the research, all shared content from the Facebok accounts of the indicated brands were recorded in jpeg format by taking a screenshot in a three-month period between June 15th and March 15th.As a result of the findings of the study, it is found out that these brands include the parameters determined in social media sharing. However, it is also observed that there is not enough shared content to reach clear conclusions about the impact of social media on brand value. Therefore, there is no significant relationship between the sustainability of brand value and social media. It is also among the results that the brands include on their official websites and do not include some criteria which guide the determination of parameters.
Collections