Türk resminde 1950 sonrası doğa ve insan ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Türk Resminde 1950 Sonrası Doğa ve İnsan İlişkisi` isimli çalışmamızda belki ayrı ayrı üzerinde çalışılmış ama bir bütün olarak pek de üzerinde durulmamış bir konu olan doğa ve insan ilişkisi üzerinde durulmuştur.Çalışmamızda öz itibariyle doğanın bir parçası ya da doğanın içinde bir unsur olarak yer alan insanın kimi zaman doğayla bir bütün, kimi zaman da doğadan farklı olgu gibi tuvale aktarılışı incelenmiştir.Üzerinde durduğumuz doğa ve insan ilişkisini incelerken çalışmamızın amacına hizmet edebilmesi için dönem kısıtlamasına giderek 1950 sonrası dönemi ve bu tarihten sonra eser vermeye başlayan 40 ressamın sanat anlayışı ve resimlerini inceledik. In our research, `Human and Nature Relations in Turkish Painting after 1950`, we discourse upon a subject which has been studied probably many times separately but not as a whole. We tried to examine paintings, in which human is sometimes portrayed as a part of nature and sometimes as an individual. In order to deepen our research we limited the time period as 1950 and after. And we tried to examine the works and their understanding of art of 40 painters.
Collections