Türkiye`deki GSM operatör reklamlarının semiyolojik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlık tarihi boyunca, en temel gereksinimlerden birinin iletişim olduğu yadsınamaz. Gelişen teknolojilerin sunduğu olanaklarla beraber, iletişim araçları ve hayatımızdaki yeri artmaktadır. Günümüzde, en yaygın kullanılan haberleşme araçlarından biri olarak GSM sektörü karşımıza çıkmaktadır. Tüketim toplumunun etkisiyle artan rekabet olgusu GSM dünyasında da yansımalarını hissettirmektedir. Buna bağlı olarak; operatörlerin ürünlerini, hizmetlerini duyurmak için reklamlardan sıklıkla faydalandıkları görülmekte ve Türkiye'de reklamcılık sektörünün önde gelen reklamverenlerinin GSM operatörleri olması, bu fikri desteklemektedir.Bu tez çalışması kapsamında, ülkemizde hizmet vermekte olan GSM operatörlerinin reklam stratejileri incelenmiş, reklamları göstergebilimsel açıdan yorumlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca, son kullanıcıların reklamlar hakkında fikirlerini öğrenmek, operatör tercihlerinde reklamların etkisini kavrayabilmek için bir anket çalışması yapılmıştır. Bu çalışmanın bulguları, araştırmaya yön vermek ve araştırmayı derinleştirmek maksadıyla kullanılmıştır.Araştırmalar, incelemeler sonucunda; operatörlerin hedef kitleye yönelik, rekabetin hakim olduğu reklam stratejileri yürüttükleri gözlemlenmiştir. Bazı reklam kampanyalarında benzer yöntemler uygulanırken, bazılarında farklılıklar olduğu göze çarpmaktadır. Bazı reklamlarda operatörler kendi faaliyetleriyle ön plana çıkarken, bazılarında rakip operatörün yapmadıkları ya da yapamadıkları ile son kullanıcıya ulaşmayı tercih etmektedirler.Anahtar Kelimeler: İletişim, GSM Operatörleri, Göstergebilim, Reklam. It cannot be denied that, throughout the history of mankind, one of the most fundamental requirements is communication. With the opportunities offered by developing technologies, communication tools and their place in our lives are growing. Today, the GSM sector is one of the most widely used communication tools. The phenomenon of competition, which has become more frequent due to the impact of the consumer society, is reflected in the GSM world. Consequently, it is seen frequently that the operators take advantage of advertisements to publicize their products and services and the fact that leading advertisers of the advertising industry in Turkey are GSM operators supports this idea.Within the scope of this thesis, advertising strategies of GSM operators providing services in our country have been examined and their ads have been interpreted semiotically. In addition, a survey was conducted to learn the opinions of end users about ads and to comprehend the effect of ads on their operator preferences. The findings of this study were used to guide and deepen the research.As a result of researches and studies, it is observed that the operators carry out advertising strategies which are tailored for the target audience and dominated by competition. Some advertising campaigns use similar methods, while others differ. In some advertisements, operators come to the forefront with their own activities, while in others, they prefer to reach the end user through what the competing operator does not or cannot do.Keywords: Communication, GSM Operators, Semiotics, Advertisement
Collections