Eczacılık fakültelerinde farmakoekonomi eğitimi ve öğrencilerin farmakoekonomi ile ilgili bilgi düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurt M. Eczacılık Fakültelerinde Farmakoekonomi Eğitimi ve Öğrencilerin Farmakoekonomi ile İlgili Bilgi DüzeyleriAmaç: Bu çalışmada Eczacılık Fakültelerinde verilen farmakoekonomi eğitimi incelenmiş ve öğrencilerin farmakoekonomi hakkındaki bilgi düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Farmakoekonominin dünyada eczacılık eğitimi programlarındaki yeri ile karşılaştırmalı olarak konunun öneminin ve Türkiye'deki durumun ortaya konulması hedeflenmiştir.Metod: Araştırmanın amacına uygun olarak İstanbul ve Ankara'da bulunan Eczacılık Fakültelerinin 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin farmakoekonomi hakkındaki bilgi düzeylerini tespit etmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan anket yöntemi kullanılmıştır.Bulgular: Fakülte temsilcilerinin verdiği bilgiler sonucunda farmakoekonomi dersinin iki fakültenin müfredatında yer aldığı, diğerlerinde ise müfredata eklenmesinin planlandığı belirtilmiştir. Öğrencilere uygulanan anket sonuçları değerlendirildiğinde ise eğitim müfredatında farmakoekonomi dersi yer alan fakültelerin öğrencilerinin konu hakkında diğer fakülte öğrencilerine göre daha çok bilgi sahibi oldukları görülmüştür. Öğrencilerinin % 78'inin farmakoekonomi ile ilgili eğitim alma konusunda istekli oldukları tespit edilmiştir. Farmakoekonomi alanında uzman birini/birilerini tanıyan öğrencilerin bu alanda kariyer yapmayı planladıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin % 18,9'unun farmakoekonomi alanında çalışma yapmayı planlaması bu konudaki eğitim ihtiyacını da gündeme getirmektedir.Sonuç: Anket çalışmasına beş eczacılık fakültesinden 970 öğrenci katılmıştır. Her fakülte için dekanlık tarafından belirlenen bir öğretim görevlisi tarafından müfredatlarındaki farmakoekonomi eğitimine ilişkin bir bilgi formu doldurmaları istenmiştir. Toplanan bu bilgiler ışığında çalışmanın yapıldığı Eczacılık Fakültelerinin ikisinde farmakoekonomi dersinin müfredata yer aldığı, üçünde yer almadığı gözlenmiştir. Bu araştırmada farmakoekonomi biliminin önemi öğrencilerin bakış açısından sorgulanmış olup öğrencilerin % 92,9'u farmakoekonomi biliminin öneminin yeterince bilinmediğini bildirmişlerdir. Farmakoekonomi hastaların yaşam kalitesini arttırmada önemli bir hedef olduğu için; eczacıların bu alandaki aktivitelerini arttırmak üzere aksiyonlar alınması gerekmektedir. Bunun için eczacılık fakültelerinin müfredatlarına farmakoekonomi dersinin eklenmesi gereklidir. Ülkemizde farmakoekonominin öncelikle eczacılık lisans eğitimi müfredatına eklenmesi, ardından bu alanda eğitimli uzman sayısını arttırmak amacıyla yüksek lisans ve doktora programlarının açılması gerekliliği göz önünde bulundurulmalıdır.Anahtar kelimeler: Farmakoekonomi, Sağlık ekonomisi, Eğitim, Eczacılık, Eczacılık eğitimi Kurt M. Pharmacoeconomics Education in Faculties of Pharmacy and the Knowledge Levels of Pharmacy Students about PharmacoeconomicsPurpose: The purpose of this study is to review the pharmacoeconomics education in the faculties of pharmacy and to determine the knowledge levels of students about pharmacoeconomics. It aims at revealing the place of pharmacoeconomics subject in pharmacy education programs in the world, and the comparative importance and the status of the subject in Turkey.Method: In this thesis, in line with the purpose of the study, survey method has been used to determine knowledge levels of 4th and 5th grade students in Faculties of Pharmacy, in Istanbul and Ankara, on pharmacoeconomics. The applied surveys have been prepared by the researcher.Results: It has been stated that as a result of the information provided by faculty representatives, pharmacoeconomics class is currently offered in two faculties? curriculum, and it is being planned to include it in other faculties? curriculum. When the results of the student surveys are assessed, it has been observed that the students of the faculties, whose educational curriculum includes pharmacoeconomics class, has more knowledge about the subject than the other faculties? students. It has been determined that 78% of the students, are willing to have education about pharmacoeconomics. The survey has shown that those students, who know expert(s) on pharmacoeconomics, are planning to build a career in this area. The fact that 18.9% of the students, which is a percentage, that cannot be underestimated, are planning to work in pharmacoeconomics area, brings up the need for education in this area.Conclusion: 970 students, from five Faculties of Pharmacy, have participated to the survey. An academician, assigned by the Dean?s office for each faculty, has been asked to fill in an information form about the pharmacoeconomics education in their curriculum. In light of this information collected, it has been observed that pharmacoeconomics class is offered by two of these Faculties of Pharmacy, and not offered by three of them. Since pharmacoeconomics is an important target in increasing patients? quality of life, pharmacists need to take actions in order to increase their activities in this area. Therefore, it is necessary to add the pharmacoeconomics class to the curriculums of faculties of pharmacy. It should be considered that in our country, pharmacoeconomics needs firstly to be included in the curriculum of undergraduate pharmacy education; and we should have graduate and doctorate programs in order to increase the number of educated experts in this area.Key words: Pharmacoeconomics, Health economics, Education, Pharmacy, Pharmacy education
Collections