Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan Özkan, Hediye
dc.contributor.authorKeçeci, Derya
dc.date.accessioned2020-12-29T06:57:53Z
dc.date.available2020-12-29T06:57:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/340043
dc.description.abstractGiriş: Hastaneye yatış, ameliyat gibi kavramlar bireylerde anksiyeteye yol açmaktadır. Obezitede, depresyon psikolojik sorunlar arasındadır. Anksiyete ve depresyonla başa çıkmada kullanılabilen tele-hemşirelik eğitimiyle bireylerin memnuniyet düzeyleride farklılaşmaktadır.Amaç: Çalışmanın amacı preoperatif tele-hemşirelik eğitimi verilen obez hastaların anksiyete ve depresyon seviyeleri ile memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini İstanbul'da özel bir vakıf üniversite hastanesinin cerrahi servisinde 09/02/2017-02/09/2017 obezite ameliyatını kabul eden 72 hasta oluşturmuştur. Ameliyattan bir gün önce hastalara telefon ile eğitim verilmiştir. Verilerin toplanmasında sosyo-demografik form, HADÖ ve YHMA kullanılmıştır. Veriler SPSS 22.0 programında, tanımlayıcı istatistiksel analizler, Pearson korelasyon analizi, Mann-Whitney U Testi ve Tek Yönlü Anova Testi kullanılarak, %95 güven aralığında ve p<0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Bulgular: Araştırmada katılımcıların %65.3' ünün kadın, %63.9' unun üniversite mezunu, %59.7' sinin evli, %54.2' sinin hastane deyimi olmadığı ve %83.3' ünün ailesi ile yaşadığı bulunmuştur. Yaş ortalaması 35.69 ± 10.9' dur. Katılımcıların sosyo-demografik özellikleriyle HADÖ puanları arasında anlamlı fark bulunamamıştır (p>0.05). Cerrahi deneyim ile anksiyete puanları arasında anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Katılımcıların sosyo-demografik özellikleri ile memnuniyet puanları arasında anlamlı ilişki bulunmamakla beraber memnuniyet puanları yüksektir (p>0.05). Katılımcıların yaş ortalamaları ile memnuniyet puanları arasında negatif yönde ilişki bulunmuştur ancak anlamlı değildir (p>0.05). Depresyon ve memnuniyet puan ortancaları arasındaki ilişki pozitif yönlü ve anlamlıdır (p<0.05). Aksiyete ile memnuniyet puan ortancası arasındaki ilişki pozitif yönlü ancak anlamlı değildir (p>0.05). Katılımcıların %98.6' sının hemşireler tarafından tedavi ve bakımla ilgili bilgi aldığı ve %95.8' inin hastanede verilen hizmeti iyi olarak değerlendirmiştir.Sonuç ve Öneriler: Araştırmamızda anksiyete ve depresyon puan ortancaları düşük, memnuniyet puanlarının yüksek olduğu saptanmıştır. Bu doğrultuda tele-hemşirelik eğitiminin etkili olduğu söylenebilir. Çalışmanın kontrol grubu kullanılarak tekrarlanması cevapların netliği açısından yararlı olacaktır. Anahtar kelimeler: Tele-hemşirelik, Obezite, Preoperatif Dönem, Hasta Eğitimi, Hasta Memnuniyeti, Anksiyete
dc.description.abstractIntroduction: Hospitalization and surgery lead to anxiety in individuals. In obesity, depression is one of the psychological problems. Satisfaction levels of individuals are differentiated by tele-nursing education which can be used in coping with anxiety and depression.Aim: The aim of this study was to determine the levels of anxiety and depression levels and the satisfaction levels of obese patients who informed preoperative tele-nursing training.Material and Method: The sample of the study consisted of 72 patients who accepted obesity surgery in a private foundation university hospital in Istanbul on 09/02/2017-02/09/2017. One day before the operation, patients were trained by telephone. Socio-demographic form, HADS and Inpatient Patient Satisfaction Questionnaire were used for data collection. In SPSS 22.0 program, descriptive statistical analysis, Pearson correlation analysis, Mann-Whitney U Test and One-Way Anova Test were used at 95% confidence interval and p< 0.05 significance level.Results: In the study, 65.3% of the participants were female, 63.9% were university graduates, 59.7% were married, 54.2% were not hospital statements and 83.3% were living with their family. The mean age was 35.69±10.9 years. There was no significant difference between the socio-demographic characteristics of the participants and HADS scores (p>0.05). There was a significant difference between surgical experience and anxiety scores (p<0.05). Although there was no significant relationship between the socio-demographic characteristics and satisfaction scores, the satisfaction scores were high (p>0.05). There was a negative correlation between the mean age and satisfaction scores but it was not significant (p>0.05). The relationship between depression and satisfaction score median was positive and significant (p<0.05). The relationship between anxiety and satisfaction score median was positive but not significant (p>0.05). 98.6% of the participants received information about treatment and care by nurses and 95.8% of them considered the service provided in the hospital as good.Conclusion and Suggestions: In our study, anxiety and depression scores were lower and satisfaction scores were higher. It can be said that tele-nursing education is effective. The repetition of the study using the control group would be useful for clearer answers.Keywords: Tele-Nursing, Obesity, Preoperative Period, Patient Education, Patient Satisfaction, Anxietyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleBariatrik cerrahide preoperatif tele-hemşirelik eğitiminin anksiyete ve hasta memnuniyetine etkisi
dc.title.alternativeThe impact of preoperative tele-nursing education on the anxiety and patient satisfaction in the Bariatric Surgery
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-26
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmObesity
dc.subject.ytmBariatric surgery
dc.subject.ytmPerioperative nursing
dc.subject.ytmEducation-nursing
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmPatient education
dc.subject.ytmSurgery
dc.identifier.yokid10268527
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid577671
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess