Serebral palsili olgularda duyu bütünleme terapisinin olguların denge ve bilişsel düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Serebral Palsi (SP)'li çocuklarda uygulanan duyu bütünleme terapisinin çocuğun dengesi,fonksiyonel bağımsızlık seviyesi, fonksiyonel mobilitesi, duyusal işleme yetenekleri ve kognitif fonksiyon değişkenleri üzerine etkisini araştırmaktır.Çalışmaya rehabilitasyon merkezine kayıtlı 22 Serebral Palsi tanılı çocuk dahil edildi.Çalışma grubu (2 K&9E ; 7.3 ± 1.7 yıl) ve kontrol grubu (4K&7E ; 8.3 ± 1.4 yıl ) olarak randomize olacak şekilde ikiye ayrıldı. Katılımcıların sosyodemografik özellikleri yapılandırılmış bir anket kullanılarak sorgulandı.Dengeleri Pediatrik Berg Denge Skalası ile, fonksiyonel mobilite ve çeviklikleri zamanlı kalk ve yürü testi ile değerlendirildi.Olguların günlük yaşamlarında ki fonksiyonel bağımsızlık seviyesi WeeFIM ile değerlendirildi.Duyu Profili, duyusal işleme yeteneklerini değerlendirmek için kullanıldı.Bilişsel becerileri değerlendirmek için DOTCA-Ch kullanıldı.Kontrol grubuna denge koordinasyon egzersizleri ağırlıklı fizyoterapi programı (1 gün/hafta 45dk) uygulanırken çalışma grubuna kontrol grubundan ayrı olarak bireyselleştirilmiş duyu bütünleme terapisi (1 gün/hafta 45 dk) on iki hafta boyunca uygulandı.Çalışma sonucunda her iki grubun değerlerinde gelişme olduğu bulundu.Gruplar karşılaştırıldığında, iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen (p˃0,05) duyu bütünleme terapisi alan grup klinik olarak Berg denge testi ve zamanlı kalk ve yürü testinde daha iyi sonuçlar elde etti..WeeFIM, DOTCA-Ch tüm alt basamaklarında ve Duyu Profili (duyusal girdi arama, duygusal tepki,dikkatsizlik, duyu hassasiyet puanları ve algısal ince motor) skorlarında ise iki grup arasında anlamlı fark (p˂0,05) bulundu.Hipotez ile uyumlu olarak, duyu bütünleme terapisi ve denge koordinasyon egzersizleri serebral palsili olgularda denge, fonksiyonel mobilite, fonksiyonel bağımsızlık seviyesi, duyusal işleme yetenekleri ve bilişsel fonksiyon seviyelerine katkı sağladığını tespit etmiş olduk. The aim of the study is to investigate the effects of sensory integration therapy on balance, functional independence level, functional mobility, sensory processing skills and cognitive function variables among cerebral palsy.The study included 22 children with cerebral palsy who continue rehabilitation center.The study group (2F&9M; 7.3 ± 1.7 years) and the control group (4F&7M; 8.3 ± 1.4 years) were randomized into two groups. The sosciodemographic features of participants were recorded by using a structured questionnaire. Balance of the participant were measured by pediatric berg balance scale and functional mobility and agility were measured by timed up and go test.The functional independence level of the patients in daily life was evaluated by WeeFIM. Sensory Profile was used to evaluate sensory processing skills. DOTCA-Ch was used to evaluate cognitive skills. Balance and coordination exercises (1 day/week 45 min) were applied to both groups while individualized sensory integration therapy (1 day/week 45 min) was applied to study group for twelve weeks .At the end of the study we found that all measures were improved in both groups.When the groups were compared, there were no difference statistically (p˃0,05) but sensory integration group was better clinically in Berg balance test and timed up and go test . There was significant difference (p˂0,05) in WeeFIM, DOTCA-Ch and Sensory Profile (sensory input search, emotional response, inattention, sensory sensitivity scores and perceptual fine motor) between two groups. Consistent with hypothesis, We found that sensory integration therapy and balance coordination exercises contributes to balance, functional mobility, functional independence level, sensory processing capabilities and cognitive function levels in patients with cerebral palsy.
Collections