Show simple item record

dc.contributor.advisorKeşli Dollar, Yeşim
dc.contributor.authorİnceçay, Görsev
dc.date.accessioned2020-12-29T06:52:30Z
dc.date.available2020-12-29T06:52:30Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339862
dc.description.abstractBu çalışmadaki temel amaç hizmet öncesi öğretmenlerin yeterliklerini ve sınıf yönetimi açısından hazır olma durumlarının araştırılmasıdır. Bu amacın yanısıra öğretmenlik uygulaması döneminin çalışmaya katılan hizmetöncesi öğretmenlerin algıları ve uygulamaları üzerindeki etkisi de araştırılarak ve hizmet öncesi öğretmenlerin gerçek öğretim alanındaki uygulamalarıyla algıları arasındaki ilişki sorgulanmıştır. Bu amaçları gerçekleştirebilmek ve derinlemesine sonuçlar alabilmek için hem niteliksel hem de niceliksel araştırma yöntemleri kullanılmıştır.Çalışmanın amaçları doğrultusunda, 36 hizmet öncesi öğretmen katılımcı olarak kullanılmıştır. Zorlayıcı sınıf davranışlarıyla başa çıkmaktaki hazır olma durumlarının ölçülmesi için katılımcılara Baker'ın (2002) ölçeğinden uyarlanan bir anket uygulanmıştır. Bunun yanısıra, katılımcılara 5'lik Likert türünde hazırlanmış yeterlik anketinin sınıf yönetimi başlıklı alt ölçeği uygulanmıştır (Tschannen-Moran & Woolfolk Hoy, 2001). Hazır olma durumlarının detaylı bir şekilde incelenebilmesi için öğretmenlik uygulamalarından sonra sınıf yönetimleri hakkındaki düşüncelerini yansıtan belge tutmaları istenmiştir. Bu belgelerden elde edilen verilerin desteklenmesi için araştırmaya katılan hizmet öncesi öğretmenlerle öğretmenlik uygulaması sonrası görüşmeleri yapıldı. Son olarak, gerçek öğretmenlik ortamındaki hazır olma durumlarının incelenmesi ve öğretmenlik uygulaması sürecinin bu konu üzerindeki etkisinin incelenmesi için rastlantısal olarak seçilmiş on katılımcı öğretmenlik uygulamaları sürecinde bir defa başta bir defa da sonda olmak üzere iki kere gözlemlenmişlerdir.Niceliksel verinin analizi hizmetöncesi öğretmenlerin sınıf yönetimi açısından yeterlikleri ve hazır olma durumları arasında kayda değer bir ilişki ortaya çıkarmıştır. Bunun yanısıra, öğretmenlik uygulaması sürecinin hizmetöncesi öğretmenlerin sınıf yönetimi açısından yeterlikleri ve hazır olma durumları üzeride olumlu etkisi olduğu kanıtlanmıştır. Ancak, gerçek sınıf ortamında sınıf yönetimleri yeteneklerinin gelişimi üzetrinde öğretmenlik uygulaması sürecinin bir etkisi gözlemlenmemiştir. Son olarak, niteliksel verilerin analizi, hizmetöncesi öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması sürecinin sınıf yönetimi yeteneklerinin gelişimi üzerinde etkili fakat yetersiz gördükleri sonucu elde edilmiştir. Bunun nedenleri olarak zaman yetersiziliği, hizmet öncesi öğretmenlerin yerine getirmesi gereken diğer sorumluluklar, yetersiz dönüt seansları ve sadece altı saatlik uygulamalarda üç farklı seviyede ders vermek durumda olmaları gibi nedenler belirtilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, main aim was to study both the efficacy of pre-service teachers and its relation to their readiness to manage their classrooms. The effect of practicum on participating pre-service teachers? perceptions and implementation was also aimed to be explored. Moreover, the relationship between pre-service teachers? perceptions and implementation in real teaching environment was investigated. In order to explore these aims both qualitative (reflective journal and interview) and quantitative research methods (observation and questionnaire) were administered to get clear and in depth results.For the purposes of the study, thirty-six fourth year pre-service teachers participated in this study. The pre-service teachers were administered a survey which was adapted from Baker?s (2002) `teacher readiness scale? to measure their readiness for managing challenging classroom behaviors. In addition, their sense of efficacy was measured by a five point Likert-type subscale (Tschannen-Moran & Woolfolk Hoy, 2001). In order to explore their readiness in a detailed way, the students were asked to keep reflective journals on their classroom management after their practicum. To support the qualitative data from journal entries, semi-structured interviews were held with the participating students. Finally, randomly selected ten students were observed during their practicum twice, to explore their readiness in the real teaching environment.The analysis of the quantitative data results of the study revealed that there is a significant relationship between the pre-service teachers? classroom management efficacy and their readiness to manage the challenging classroom behaviors. Furthermore, the analysis of which aim is to see the impact of practicum on pre-service teachers? classroom management efficacy and readiness demonstrated that the practicum period had a positive impact on pre-service teachers? efficacy and readiness regarding classroom management. However, no significant difference was found in the implementation of classroom management skills of pre-service teachers in real teaching environment. In other words, the practicum did not have a positive effect on pre-service teachers? classroom management skills in real teaching environment. Lastly, the analysis of qualitative data revealed that pre-service teachers perceived their practicum as effective but insufficient for their classroom management skills? improvement because of time limitation, other responsibilities, inadequate feedback sessions and having to teach three levels in six class hours.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship of self-efficacy of pre-service teachers with their classroom management readiness and implementation
dc.title.alternativeHizmet öncesi öğretmenlerin sınıf yönetimi açısından yeterlik ve hazır olma durumları ile uygulamaları arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmReadiness
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPre-service training
dc.identifier.yokid346726
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240616
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess