The effects of vocabulary strategy training on vocabulary learning and autonomy: A case study of Turkish EFL students
dc.contributor.advisor | Özek Kalotı, Yeşim | |
dc.contributor.author | Nalkesen, Yeşim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:52:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:52:28Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339858 | |
dc.description.abstract | Yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı, öğrencilerin başarıya ulaşmasında ve özerkliğe kavuşmasında önemli bir rol oynayabilir. Bu stratejiler, öğrencilerin karşılaşacakları durumlara uygun bir biçimde doğru olarak seçilirse çok daha etkili olan dil öğrenme araçları haline gelebilir. Öğrencilerinin strateji eğitimi alması karşılaşacakları çeşitli durumlarla baş edebilmelerini sağlama açısından oldukça önemlidir, ancak bu alanda yapılmış birçok araştırma, öğrencilere strateji seçimini ve kullanımını öğretmek gerektiğini ortaya çıkarmıştır.Bu çalışmanın iki amacı bulunmaktadır: Birincisi, kelime strateji eğitiminin, İngilizceleri orta seviye olarak tespit edilmiş üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin kelime öğrenimi üzerindeki etkisini incelemek, ikincisi, kelime strateji eğitiminin kelime öğrenimi özerkliği üzerindeki etkilerini incelemektedir.Bu çalışmada çoklu metot yaklaşımından yararlanılmıştır. Veriler nitel metotlar (sesli düşünme protokolleri, odak grup görüşmeleri) ve nicel metotlar ile (öğrenci özerkliği anketleri, kelime testleri) toplanmıştır. Araştırmaya 19 öğrenci katılmıştır. Deney grubuna katılan öğrenciler 3 hafta boyunca kelime strateji eğitimi alırken; kontrol grubundaki öğrenciler ise bu süreç boyunca derslerine strateji eğitimi almadan, müfredata uygun şekilde devam etmişlerdir.Uygulanan ön ve son öğrenci özerkliği anketlerinin, aşağıdaki özellikler açısından öğrenci özerkliği üzerine etkileri olduğu görülmüştür: 1) Öğrencilerin öğretmenden bağımsız olarak çalışmaları açısından; 2) öğrencilerin kendi çalışmalarında kontrol sahibi oluşları açısından; 3) kelime öğreniminin önemi konusundaki farkındalıklarının artışı açısından. Ancak elde edilen sonuçlar istatistiksel olarak yeterli derecede anlamlı bulunmamıştır.Uygulanan kelime testleri sonuçları, deney grubundaki öğrencilerin kelime öğrenimi başarısı açısından, istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın ortaya çıktığını göstermektedir. Diğer bir yandan, kelime stratejisi eğitimi almamış olan kontrol grubu öğrencilerinin ön ve son kelime testi sonuçlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Bu sonuç da deney grubunda verilen kelime stratejisi eğitiminin kelime öğrenimi başarısı üzerinde etkileri olduğunu önermektedir. | |
dc.description.abstract | Use of language learning strategies can play a very important role on the way to gain success and learner autonomy in language learning. They can be more powerful learning tools provided that they are chosen properly according to the situations language learners will face with. Learners? receiving strategy training is very important in helping them with tackling the language situations they will encounter, however the results of various researches reveal the need to teach the students how to choose and use different learning strategies appropriately as well.The present study had two main purposes. Firstly, it aimed to investigate the effects of vocabulary strategy training on vocabulary learning and secondly it aimed to investigate the effects of vocabulary strategy training on learner autonomy at intermediate level in preparatory classes of a foundation university.Multi-method approach was used in order to answer these two purposes. Qualitative methods (think-aloud protocols, focus group interviews) and quantitative methods (learner autonomy questionnaires, vocabulary tests) were used in order to collect data. Nineteen students who were at intermediate level participated in the present study. While the participating students in the experimental group received vocabulary strategy training for 3 weeks, the students in the control group received no special treatment during this phase.The results of the learner autonomy questionnaires revealed that vocabulary strategy training had the following effects on learner autonomy with regard to 1) learners? studying independently of the teacher; 2) learners? having control in their studies; and 3) learners? increased awareness in the importance of vocabulary learning, although the obtained results were not found to be statistically highly significant.The results of the vocabulary tests revealed a statistically significant difference on vocabulary learning achievement in the experimental group, On the other hand, no statistically significant difference was found between the pre and post vocabulary test scores in the control group, which received no strategy training. These results indicated that vocabulary strategy training had some effects on vocabulary learning achievement of the students in the experimental group. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effects of vocabulary strategy training on vocabulary learning and autonomy: A case study of Turkish EFL students | |
dc.title.alternative | Kelime strateji eğitiminin kelime öğrenimi ve öğrenci özerkliği üzerinde olan etkileri: Yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerle yapılan bir durum çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Words | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Learner autonomy | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 402668 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 288127 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |