Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçoğlu, Zeynep Banu
dc.contributor.authorİnceçay, Volkan
dc.date.accessioned2020-12-29T06:52:27Z
dc.date.available2020-12-29T06:52:27Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339857
dc.description.abstractBu çalışma, farklı sunu modlarının, İngilizce'yi üniversite seviyesindeki akademik ortamlarda kullanabilmek amacıyla yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dinleme kavrayışlarının üzerinde bir etkisi olup olmadığını ve varsa bu etkinin ne dereceye kadar etkili olduğunu incelemektedir. Daha belirgin olarak, çalışma tekli sunu modu olan sadece (a) ses modu ile çoklu sunu modları olan (b) ses-video, (c) ses-video ve hedef dil altyazı ve (d) ses ve PowerPoint sunumlarının dinleme kavrayışlarının üzerindeki etkisini bilişsel yük teorisi (Sweller, 1988) ve çoklu öğrenme ortamı teorisini (Mayer, 1997; 2001) dikkate alarak araştırmaktadır.İstanbul, Türkiye'de bulunan bir vakıf üniversitesinin İngilizce öğretmenliği bölümünün hazırlık programında okuyan 10 öğrenci bu çalışmada yer almıştır. Sözcük bilgisi ve konu aşinalığı değişkenleri kelime alıştırmaları ve konu aşinalığı soru listesi kullanımı (Pulido, 2004'ten adapte) aracılığı ile kontrol altına aldıktan sonra, her sunumda öğrencilere, içeriğe özel 10 soru ve her soruda 4 şıktan oluşan bir dinlediğini anlama testi dağıtılmıştır. Böylelikle öğrenciler dinleyecekleri ve/veya izleyecekleri sunumdan önce soruları okuma fırsatı elde etmişlerdir. Daha sonra, öğrenciler üniversite ortamında bir uzman tarafından verilen gerçekçi bir akademik dersin dinleyebildikleri ve/veya izleyebildikleri sunu moduna tabi tutulmuşlardır. Öğrencilere dinledikleri ve/veya izledikleri ders bitiminden sonra ek iki dakika daha süre verilerek cevaplarını tamamlamaları ve kontrol etmeleri fırsatı verilmiştir. Dinlediklerini anlama testinin tamamlanmasının hemen ardından seçilen öğrencilerden dersi dinlerken ne düşündürdüklerini dillendirebilmeleri amacıyla bireysel olarak sesli düşünme seanslarına katılmaları rica edilmiştir. Bunun ardından öğrencilerin farklı sunu modları ile ilgili algılarını ortaya çıkarabilmek için aynı öğrencilerle yapılandırılmış ve odak gruplu bir mülakat gerçekleştirilmiştir.Karma yöntem teknikleri kullanılarak toplanan hem nicel hem de nitel verilerin analizi öğrencilerin dinleme kavrayışlarının ses-video ve altyazılı sunum modunda diğer modlara göre önemli bir şekilde düşük olduğunu ve öğrencilerin en fazla bu modda karışıklık ve endişe yaşadıklarını gözler önüne sermiştir. Buna ek olarak, her ne kadar nicel datanın analizi öğrencilerin dinlediklerini anlamada en başarılı oldukları modun ses ve PowerPoint sunumlu mod olduğunu gösterse de, nicel datanın analizi öğrencilerin gerçekte bu slaytları pek yararlı bulmadıklarını ve bu nedenle dinleme esnasında onlara bakmadıklarını ortaya koymuştur.Sonuçlar, ayrıca öğrencilerin üniversite öncesi dinleme sınıflarında/derslerinde edindikleri deneyimler tarafından etkilendiklerini, yani en çok sadece ses moduna alışkın olduklarını göstermesi açısından önemlidir.Bilişsel yük (Sweller, 1988) ve çoklu öğrenme ortamı teorilerinin (Mayer, 1997; 2001) ışığı altında, bu çalışmanın bulgularının literatürde ortaya çıkarılanlarla uyumlu olduğu ve fakat bu sonuçların İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin o an dinlediklerini anlama süreçlerinde değişik sunu modları ile etkileşim içerisindeyken neler yaşadıklarının daha iyi anlaşılmasına yol açtığı söylenebilir. Bu, sunu modlarının o an dinlenilenleri kavrama üzerindeki etkileri ile ilgili olarak öğretmenler, müfredat hazırlayanlar ve eğitim materyali geliştirenler için yeni anlayışlar sağladığı anlamına gelmektedir.Anahtar Kelimeler: İçerik sunu modları; bilişsel yük; çoklu öğrenme ortamı; dinleme kavrayışı; orta-üst seviye İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler
dc.description.abstractThe present study examines whether or not (and if so to what extent) different presentation modes have an effect on listening comprehension of students learning English as a foreign language (EFL) studying in academic settings at the university level. More specifically, it investigates the effect of one single mode, which is audio-only, and three dual content delivery modes, which are audio-video audio-video with target language subtitles and audio with PowerPoint presentation, on listening comprehension by taking the cognitive load theory (Sweller, 1988) and multimedia learning theory (Mayer, 1997; 2001) into account as the theoretical framework.The participants of the present study (N=10) were studying in the preparatory class of a foundation university located in Istanbul, Turkey. Once the variables of vocabulary and topic familiarity were controlled through the use of vocabulary exercises and a topic familiarity questionnaire (adapted from Pulido, 2004), in each condition/treatment, participants were given a content specific multiple-choice listening comprehension test, which contained 10 questions with four options. By this manner, they could have the opportunity to read the questions before each lecture started. Then, the students were exposed to a content delivery mode in which they listened and/or watched a realistic academic lecture given by a specialist at a university setting. The students were also provided with additional time after the lecture came to an end to complete and check their answers. Immediately after the completion of the comprehension test, the selected participants were requested to participate in individual think-aloud protocols to verbalize what they thought while they were listening to the lecture. Next, a semi-structured focus group interview was carried out with the same participants to explore the students? perceptions of different content delivery modes.Analysis of both qualitative and quantitative data collected by using mixed-method techniques, demonstrated that the students? listening comprehension scores were significantly lower in the third content delivery mode which was audio-video with subtitles. In addition to this, they stated that they experienced most confusion and anxiety in that mode. Moreover, although the analysis of the quantitative data indicated that the students were most successful in the audio with PowerPoint presentation mode, analysis of the qualitative data showed that the students did not really find the slides useful and for this reason ,they did not look at them.Results also indicated that the students were influenced by their pre-university listening class experiences, meaning they were most accustomed to the audio-only mode and therefore felt most relaxed during that content delivery mode.In the light of cognitive load (Sweller, 1988) and multimedia learning theory (Mayer, 1997; 2001), it can be concluded that the findings of the study are in line with what has been discovered in the literature and also these results lead to a better understanding of the processes EFL learners go through while they are interacting with different content delivery modes. It means that the study provided new insights for the effects of content delivery modes on while-listening comprehension for the instructors, curriculum designers and material developers.Key words: Content delivery modes; cognitive load; multimedia learning; listening comprehension; upper-intermediate level EFL learnersen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEffects of input modality on L2 listening comprehension: A multimedia learning theory perspective
dc.title.alternativeİçerik sunu modlarının yabancı dil dinleme kavrayışı üzerindeki etkileri: Çoklu öğrenme ortamı teorisi perspektifi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmPresentation
dc.subject.ytmContent
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmPower point program
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmListening
dc.subject.ytmMultimedia
dc.identifier.yokid442904
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314772
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess