Show simple item record

dc.contributor.advisorGriffiths, Carol
dc.contributor.authorÇakir, Yeşim
dc.date.accessioned2020-12-29T06:52:26Z
dc.date.available2020-12-29T06:52:26Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339855
dc.description.abstractBu çalışma, Türk Üniversiteleri İngilizce Hazırlık Okulu öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejilerini bulmayı ve dil öğrenme stratejilerinin kullanımı ile İngilizce'deki başarıları arasındaki bağlantıyı ortaya çıkartmayı amaçlamaktadır.Çalışmaya İstanbul Teknik Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu'ndan 170 öğrenci (105 erkek, 65 kız) katılmıştır. Çalışmanın yürütüldüğü sırada bütün katılımcılar farklı İngilizce yeterlik düzeyindeki (başlangıç, alt orta ve orta seviye) sınıflarda idi. Veriler Griffiths (2003b) tarafından hazırlanan İngiliz Dili Öğrenme Strateji Anketi aracılığı ile toplanmıştır. Katılımcılar çalışmaya yeterlilik sınavı öncesinde katılmışlardır. Ayrıca yeterlilik sınavı sonuçları ve sınav sonrası yapılan elektronik posta görüşmeleri çalışmada kullanılmıştır.Elde edilen veriler, dil öğrenme stratejileri ve dil öğrenmedeki başarı arasındaki ilişkinin tespit edilmesi için SPSS (16) programında analiz edilmiştir. Bu faktörlerin birbiriyle olan bağlantısını bulmak için Spearman'ın korelasyon katsayısı uygulanmıştır.Çalışma sonunda, dil öğrenme stratejilerinin kullanılması ile İngilizce öğrenmedeki başarı arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı bulunmuştur. Ancak, dört stratejinin sınav sonuçları ile arasında pozitif anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca farklı İngilizce yeterlik düzeyindeki öğrencilerin çok yakın oranlarda dil stratejileri kullandığı görülmüştür. Çalışma öncesi cinsiyet faktörünü çalışmak amaçlanmamıştır ancak veri analizlerinde cinsiyet farklılıkları bulununca cinsiyet faktörü çalışmaya dahil edilmiştir. Sonuçlar kızların İngilizce öğrenirken erkeklere oranla daha fazla dil öğrenme stratejisi kullandığını ancak sınavda erkeklerin daha başarılı olduğunu ortaya çıkarmıştır.Dil öğrenme stratejilerinin dil öğrenme başarısında etkilerinin olduğu ancak başka faktörlerin de öğrencilerin dil öğrenme strateji seçimini ve başarısını etkilediği sonucuna varılmıştır. Bu faktörler öğrencilerin dil öğrenme sürecini daha iyi anlamak ve İngiliz dili öğretimini iyileştirmek için araştırılmalıdır.
dc.description.abstractThis study intended to investigate the language learning strategies used by Turkish University Preparatory English students aiming to find the strategies they utilize and to discover the link between their strategy use and achievement in English.170 (105 male, 65 female) students from Istanbul Technical University English Preparatory School participated in the study. At the time of the study the participants were in three different proficiency levels (i.e. elementary, pre-intermediate and intermediate). The data were gathered through the English Language Learning Strategy Inventory (ELLSI) constructed by Griffiths (2003b). The participants responded to the inventory before the proficiency exam was held. The results of the proficiency exam and email interviews conducted after the exam were also used in the study.The data were analyzed through SPSS (16) to find the relationship of language learning strategies and achievement in learning the target language. To reveal the correlation between these factors, Spearman?s correlation coefficient was performed on the gathered data.According to the findings of the study, overall use of language learning strategies was not significantly correlated with success in English. However, a group of four strategies was found to be significantly positively related to the exam results. It was also found that students from different proficiency levels used strategies with very similar frequency. Initially, gender was not aimed to be studied but when gender differences emerged out of the data, it was added to the study. The results revealed that females used language learning strategies significantly more frequently when learning English although they were actually slightly less successful than males in the proficiency exam.It was concluded that even though language learning strategies may have some effect on language learning performance, there are clearly other factors which affect students? choice of language learning strategies and language performance. These other factors need to be investigated in order to gain more insight into the learning process of students and to enhance the effectiveness of English language instruction.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship between language learning strategies and success for Turkish university preparatory students
dc.title.alternativeTürk üniversiteleri hazırlık okulu öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri ve başarıları arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmForeign languages learning strategy
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmLanguage learning methods
dc.identifier.yokid446559
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321869
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess