A needs analysis study in terms of the perceptions of the students` learning and target needs at an ESP program: A case study
dc.contributor.advisor | Mede, Enisa | |
dc.contributor.author | Kazar, Sevda Gül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:52:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:52:22Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339848 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Türkiye'nin İstanbul şehrindeki en prestijli üniversitelerinden birinde Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından verilen Özel Amaçlı İngilizce programında bulunan öğencilerin öğrenme ve hedef ihtiyaçlarını saptamaktır. Araştırmada 59 öğrenci ve 6 okutman yer almıştır. Niceliksel veriler ön-ihtiyaç analizi anketi, niteliksel veriler ise öğrencilerin öğrenme ve hedef ihtiyaçları algısıyla ilişkili yarı-yapılandırılmış görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular Güzel Sanatlar Fakültesi'ndeki Özel Amaçlı İngilizce programının yeniden düzenlenmesine dair kayda değer uygulamalar ortaya koymuştur. Anahtar kelimeler: Özel Amaçlı İngilizce, ihtiyaç analizi, öğrenme ihtiyaçları, hedef ihtiyaçlar. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to identify the learning and target needs of the students engaged in an ESP program offered by the Faculty of Fine Arts at one of the most prestigious private universities in Istanbul, Turkey. A sample of fifty-nine students and six instructors participated in this study. The quantitative data were obtained through a pre-needs analysis questionnaire, and the qualitative data were collected from a semi-structured interview related to the perceptions of the students' learning and target needs. The findings of the study revealed significant implications with respect to the redesign of the ESP program at the Faculty of Fine Arts.Keywords: English for Specific Purposes, needs analysis, learning needs, target needs. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A needs analysis study in terms of the perceptions of the students` learning and target needs at an ESP program: A case study | |
dc.title.alternative | Özel amaçlı bir İngilizce programında öğrencilerin öğrenme ve hedef ihtiyaçları algıları üzerinden ihtiyaç analizi: Örnek olay incelemesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Target needs | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Training needs | |
dc.subject.ytm | Needs analysis | |
dc.subject.ytm | English for Spesific Purposes | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.identifier.yokid | 10006316 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 332490 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |