Factors influencing Turkish EFL learners` collocation production
dc.contributor.advisor | Karabacak, Erkan | |
dc.contributor.author | Nişanci, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:52:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:52:19Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339842 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Türk öğrencilerin İngilizce sözcük öbekleri üretimlerine etki eden faktörleri tespit etmeyi amaçlamaktadır. Sadece fiil + nesne öbekleri üzerinde duran araştırmada şu üç faktörün etkisi incelenmiştir: Sözcük öbeği oluşumundaki sınırlama prensibi, anlam şeffaflığı ve ana dilin etkisi. Bir devlet okulunun 11'inci sınıfındaki öğrencilerin 76 kompozisyon sınavı kâğıtları toplanarak bir öğrenci derlemi oluşturulmuştur. Stanford English Tagger (3.2.0) adlı yazılım ile derlemdeki kelime grupları belirlenmiş ve AntConc 3.2.4w adlı derlem tarama yazılımı kullanılarak fiil + nesne sözcük öbekleri otomatik olarak tespit edilmiştir. Verinin elle analiz edilmesiyle, toplam 111 adet sözcük öbeği elde edilmiştir ve 30 tanesi yanlış kullanım olarak işaretlenmiştir. Araştırma, öğrencilerin daha fazla sınırlamalı ve anlam olarak daha az şeffaf olan sözcüklerden oluşan öbekleri kullanmada az da olsa daha başarısız olduklarını bulmuştur. Ayrıca, yanlış sözcük öbeği üretiminde en az etkinin ana dilden geldiği sonucuna varılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin sözcük öbeklerinin serbestçe bir araya gelen tamlamalar değil, ayrı birer kelime/kalıp olarak öğrenilmesi gereken sabit ifadeler olduğunu anlamakta başarısız oldukları görülmektedir. | |
dc.description.abstract | This study aims to detect the factors influencing Turkish learners' production of English collocations. Working specifically on verb + object noun combinations, the effect of three important factors were analyzed: restriction on the combinability of words, semantic transparency and L1 transfer. 76 writing exam papers by 11th graders at a public school were collected and built into a learner corpus. The corpus was tagged with Stanford English Tagger (3.2.0), and verb + noun collocations were automatically extracted using the AntConc 3.2.4w concordancer. Manually analyzing the data, a total of 111 collocations were listed, and 30 of them were marked as incorrect-use. The study found that students had slightly poorer performance in collocations with more restricted and less transparent constituents. In addition, L1 proved to have a minimum effect on incorrect collocation production. Learners seem unable to recognize that collocations are not free combinations but fixed phrases which need to be stored as single items. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Factors influencing Turkish EFL learners` collocation production | |
dc.title.alternative | Türk öğrencilerin ingilizce sözcük öbekleri üretimlerine etki eden faktörler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Phrase-meaning relationship | |
dc.subject.ytm | Vocabulary derivation | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10040726 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 355936 | |
dc.description.pages | 57 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |