Üstün yetenekli 6.sınıf öğrencilerine uygulanan değerler eğitimi programının etkililiği
dc.contributor.advisor | Ekşi, Halil | |
dc.contributor.author | Ateş, Ersin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:52:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:52:18Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339840 | |
dc.description.abstract | Araştırmamın amacı Üstün Yetenekli Öğrencilerin akranlarına göre belirlenmiş milli ve manevi değerlerin ediminde pozitif yönde farklılığını belirlemektir. Çalışma tek grubun değişim farkı üzerine yapıldığı için `Nedensel Araştırma Modeli` tercih edilmiştir. Araştırma 2013-2014 öğretim yılı, Üstün yetenekli 15 öğrenciden oluşan grup üzerine yapılmıştır. Araştırmaya katılacak deneklerin belirlenmesinde WİSC-R testi sonuçları dikkate alınmıştır. Ülkemizde Üstün Yetenek için geçerli sayılan 120 WİSC-R değeri kriter alınarak test sonucu 120 ve üzeri olan öğrenciler grubu oluşturulmuştur. 14 haftalık eğitimi kapsayan süreç öncesi ve sonrasında yapılan `Hedef Davranış Gelişim Ölçeği` değer farklılıkları hesaplanarak sonuçlar elde edilmiştir. SPSS (15.00) ile yapılan analizler sonucunda Ön-Test `Hedef Davranış Gelişim Ölçeği` puanları ile Son-Test `Hedef Davranış Gelişim Ölçeği` puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir farklılık elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Üstün Yetenekli Öğrencilerin tamamında anlamlı bir farklılık elde edilmiştir. Araştırma sonucu ile Üstün Yetenekli Öğrencilerin karakter edimindeki başarı düzeyleri belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Üstün Yetenek, Değer, Değerler Eğitimi | |
dc.description.abstract | The aim of this research is determining the positive difference in acquiring the specified national and moral values of the Gifted Students in comparison with their peers. Since the study was done over the variation of a single group, the `Causative Research Model` was preferred as a research model. The research was done in 2013-2014 academic year, over a group consisting of 15 gifted students. In the determination of subjects for the research, the WISC-R test results were taken into consideration. Considering 120 WISC-R value, the valid assesment figure for the Gifted in our country, as the valid assesment, a group consisting of the students with 120 and above test scores were created. In the result of analysis according to the SPSS (15.00) a difference in the positive and meaningful way between the pre-test `Target Behaviour Development Scale` points and post-test `Target Behaviour Development Scale` points was acquired. In the result of research, a significant difference on the all Gifted Students was acquired. By the result of this research the success levels in character acquisition of the Gifted Students were specified. Key Words: Gifted, Value, Education of Values | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üstün yetenekli 6.sınıf öğrencilerine uygulanan değerler eğitimi programının etkililiği | |
dc.title.alternative | The efectiveness of the applied values education to the 6 year highly gifted students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Gifted | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Character | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.identifier.yokid | 10042216 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385893 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |