Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorAydin Gökçen, Gülnihal
dc.date.accessioned2020-12-29T06:52:16Z
dc.date.available2020-12-29T06:52:16Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339836
dc.description.abstractEğitimli toplumlar geleceğe daha sağlam adımlarla yürümekte ve bilime, teknolojiye öncülük etmektedir. Eğitimin bu yenilenme süreci en çok uygulama alanı olan okulları ve çalışanlarını etkilemektedir. Okul yöneticisi ve öğretmenlerin bu yeni durumlardan etkilenmesi okul iklimini etkileyen önemli birfaktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Okul yöneticisi, lider olarak okul iklim değişikliğinin doğrudan bir parçası olmaktadır.Bundan dolayı liderde bulunması gereken yeterlilikler de okul iklimini etkileyen faktörler arasında yer alır. Bu kapsamda yapılan çalışmada Kız Teknik ve Meslek Liselerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre yöneticinin yöneticilik becerilerinin okul iklimine etkisi araştırılmıştır. Araştırma, tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Çalışma evrenini, İstanbul ili Anadolu yakası sınırları içerisindeki normal öğretim yapan Kız Teknik ve Meslek Liselerinde çalışan öğretmenler oluşturmaktadır Araştırma verileri, evrende bulunan Anadolu yakası Kız Teknik ve Meslek Liselerinde görev yapan 209 kadın, 106 erkek öğretmene Akar (2006) tarafından geliştirilen `Yöneticilerin Algılanan Yöneticilik Becerilerin Örgüt İklimine Katkısı Ölçeği` uygulanması sonucu elde edilmiştir. Araştırma sonucuna göre; cinsiyet, yaş grubu, kıdem, eğitim düzeyi, görev türünü içeren demografik etkenlerin, 30 soruluk ölçeğin cevaplarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık ortaya çıkardığı görülmüştür.Sonuç olarak kız meslek lisesi yöneticilerinin yöneticilik becerilerinin okul iklimine etkisinin, öğretmenlerin algılama düzeyi üzerinde önemli ölçüde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Örgüt iklimi,Yönetim,Yönetici davranışları
dc.description.abstractTrained communities walk firm steps to the future with Pioneer of technology and science. This renewal process of education affects the application area of schools and the staff. By this status as a major factor both school administrators and the teachers get affected and this also affects the school climate. School administrator, as a leader, becomes a director factor which affects the school climate. Therefore the qualifications that a leader must have is an affector factor that affects the school climate.In this context, at Girls' Technical and Vocational High School, regarding the teachers' perception the affect of the school administrator's managerial skills to the school climate was examined at this study.This study performed by using scanning model. The environment of this study focuses on the teachers at Girls' Technical and Vocational High School in the border of Anatolian Site of Istanbul City. The data had been retrieved from the research applied by Akar (2006) to Girls' Technical and Vocational High School at Anatolian side on 206 female teachers and 109 male teachers, `Managers' Perception of Managerial Skills' Contribution to Organizational Climate Scale`.According to research results; gender, age, seniority, education level, type of task that contains the demographic factors, 30 questions scale response revealed a statistically significant difference was observed.As a result, the managers' managerial skills at Girls' Technical and Vocational High Schools has affects on school climate and, have a major affet on the perception of teachers.Key words: Organizational Climate, Management, Administrator's Behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen algılarına göre yöneticilerin yöneticilik becerilerinin okul iklimine etkisi
dc.title.alternativeRegarding to teachers' perception, effect of managers'managerial abilities on school climate
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool climate
dc.subject.ytmManegerial skills
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10056787
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382093
dc.description.pages196
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess