Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorArslan, Evren
dc.date.accessioned2020-12-29T06:52:15Z
dc.date.available2020-12-29T06:52:15Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339834
dc.description.abstractMeslek lisesi öğrencilerinin gelecek beklentisi olan iş ve yüksek öğrenimi etki eden faktörlerin araştırılması için yapılan bir tezdir. Ailenin sosyo ekonomik durumlarını belirleyen yerleşim durumu, aylık toplam kazanç, kardeş sayısı, aylık gelirden öğrencilere ayrılan kesinti olan harçlık miktarı durumlarının etki durumu incelenmiştir. Öğrencilerin okul , okul türü, okul alan türü ve baba mesleği durum değişkenlerinin öğrenci iş beklentisinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Genel olarak öğrenciler eğitimini aldığı alan ilgili çalışmak istemekte, aldığı eğitimle aynı işi yapmayan ailenin yanında çalışmak istememektedir. Babanın mesleği dışında aynı etkenlerin mesleki eğitim sonrası yüksek öğrenim tercihlerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğu yüksek öğrenimini kendi alanıyla ilgili bölümlerde devam etmek istemektedir. Açık öğretim fakülteye gitmek isteyenler ise çok az bir kesimdir. Mesleki eğitimin öğrencilerden beklenen geri bildirimleri aldığı fakat azımsanmayacak bir çoğunluk ise kendi alanlarının dışında bir fakültede eğitim görmek istemektedir. Öğrencilerin ilköğretimden itibaren yeteneklerini test edebilecekleri ortamlarda ilgilerini de bu yöne çekerek başka bir fakültede eğitim görülme isteğinin önüne geçilebilir. Böylece mesleki eğitim bir zorunluluk olmaktan çıkıp tercih özgürlüğü sayılacaktır.Anahtar Kelimeler: Meslek eğitim sonrası iş beklentisi, Mesleki eğitim sonrası yüksek öğrenim beklentisi, Sosyo Ekonomi, Aile, Mesleki Eğitim
dc.description.abstractIt is a research analysing the factors that effect the vocational students'expectations about jobs and higher education. The influence of accomodation that defines the families socio-economic situation, monthly total profit, the number of sisters and brothers and the amount left to the students as their pocket money is analysed. Students' school, school type, type of field at school and fathers' jobs variabilities are found to be important at the expectations for the job. In general students want to work at the jobs they have been trained yet they don't want to work with the families whose jobs are irreleveant with their school trainings. The elements except from the father's jobs are effective in the selection of higher education choices after vocational education.Most of the students want to go on higher education related to their vocational field. Very small number of students want to join correspondence school. Vocational education at schools get the expected feedback from the students but it is also observed that some of the students want to go on higher education whose field is different from the field at school. Starting with the primary education students can be presented occasions where they can test their capabilities and we can prevent the attitude to go on different fields different from their vocational trainings at school.So vocational training can be the choice of free will of students rather than a compulsory one.Key words: Job expectatioın after vocational training, Higher education expectation after vocational training, socio-economy, family, vocational trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAilenin sosyo ekonomik yapısı ile meslek lisesi öğencilerinin gelecek beklentisi arasındaki ilişki (İstanbul ili Sultanbeyli ilçesindeki Endüstri meslek liseleri örneği)
dc.title.alternativeThe relation between vocational students' families socio -economic situation and their expectations about future (Example Sultanbeyli Technical and Vocational high schools)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmFamily structure
dc.subject.ytmSocio-economic structure
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmFuture expectations
dc.subject.ytmIndustrial vocational high schools
dc.subject.ytmVocational education
dc.identifier.yokid10059818
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382087
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess