Öğretmenlerin liderlik stilleri ile toplam kaliteye ilişkin tutumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Otrar, Mustafa | |
dc.contributor.author | Ulutaş Özşen, Aynur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:52:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:52:13Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339830 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin liderlik algıları ile toplam kalite yönetimine ilişkin görüşleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktadır. Araştırma, ilişkisel tarama modeli ile tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni, 2012-2013 öğretim yılında İstanbul ili Anadolu yakası sınırlarındaki öğretmenlerden oluşmuştur. Araştırmanın örneklemini belirlemek üzere araştırmanın evrenini oluşturan okullardan random yolla belirlenen 341 öğretmen çalışmaya katılmıştır. Araştırmada veriler, Liderlik Ölçeği ve Toplam Kalite Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, ANOVA, korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları Liderlik toplam puanı ile TKY liderlik ve çalışanlar, hizmet alanlar ve süreçler, politika ve strateji alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır.Anahtar kelimeler: Liderlik, Toplam Kalite Yönetimi | |
dc.description.abstract | The purpose of this study, teachers' leadership perceptions and opinions regarding the relationship between total quality management reveal. The study was designed with the relational model. Research of the universe, in the academic year 2012-2013 in the border district of Istanbul province is composed of teachers. Research to determine the sample constitutes the universe of research at random from schools designated as 341 teachers participated in the study. Research data, the Leadership Scale and Total Quality Scale were collected. In the data analysis, t-test, ANOVA, correlation analysis was used. Leadership research findings, with a total score of TQM leadership and employees, service areas and processes, policies and strategies, positive significant relationship between the dimensions are calculated.Key words: Leadership, Total Quality Management | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin liderlik stilleri ile toplam kaliteye ilişkin tutumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Teachers leadership styles with the examination of total quality-related attitudes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Total quality | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.identifier.yokid | 10059061 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 382090 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |