Show simple item record

dc.contributor.advisorOtrar, Mustafa
dc.contributor.authorUlutaş Özşen, Aynur
dc.date.accessioned2020-12-29T06:52:13Z
dc.date.available2020-12-29T06:52:13Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339830
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin liderlik algıları ile toplam kalite yönetimine ilişkin görüşleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktadır. Araştırma, ilişkisel tarama modeli ile tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni, 2012-2013 öğretim yılında İstanbul ili Anadolu yakası sınırlarındaki öğretmenlerden oluşmuştur. Araştırmanın örneklemini belirlemek üzere araştırmanın evrenini oluşturan okullardan random yolla belirlenen 341 öğretmen çalışmaya katılmıştır. Araştırmada veriler, Liderlik Ölçeği ve Toplam Kalite Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, ANOVA, korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları Liderlik toplam puanı ile TKY liderlik ve çalışanlar, hizmet alanlar ve süreçler, politika ve strateji alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır.Anahtar kelimeler: Liderlik, Toplam Kalite Yönetimi
dc.description.abstractThe purpose of this study, teachers' leadership perceptions and opinions regarding the relationship between total quality management reveal. The study was designed with the relational model. Research of the universe, in the academic year 2012-2013 in the border district of Istanbul province is composed of teachers. Research to determine the sample constitutes the universe of research at random from schools designated as 341 teachers participated in the study. Research data, the Leadership Scale and Total Quality Scale were collected. In the data analysis, t-test, ANOVA, correlation analysis was used. Leadership research findings, with a total score of TQM leadership and employees, service areas and processes, policies and strategies, positive significant relationship between the dimensions are calculated.Key words: Leadership, Total Quality Managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin liderlik stilleri ile toplam kaliteye ilişkin tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeTeachers leadership styles with the examination of total quality-related attitudes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid10059061
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382090
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess