Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorYalçin, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-29T06:52:08Z
dc.date.available2020-12-29T06:52:08Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339822
dc.description.abstractMotivasyon kavramı günümüzde gerek kişiler gerekse örgütler açısından çok önemli bir hale gelmiştir. Motivasyon kişileri harekete geçirici bir güçtür ve gerek iç gerekse dış çevreden etkilenmektedir. Bu anlamıyla örgütlerin başarılı olmalarındaki anahtar noktalardan biri motivasyon olmuştur. Tarih boyunca okulun toplum genelinde önemli bir yeri olmuştur. Motivasyon bir örgüt olarak okulları başarılı kılmada etkili olan bir kavramdır. Özellikle öğretmenlerin başarısı için motivasyonun yüksek tutulması gerekmektedir. Bu nedenle okul yöneticilerinin öğretmenlerin motivasyonlarını arttırma görev ve sorumlulukları bulunmaktadır. Bu araştırma ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin öğretmenlerin içsel motivasyonları üzerindeki rolünü göstermek amacıyla yapılmış ve uygulanan anket sonucundaki veriler SPSS 20 istatistik paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Motivasyon, Güdülenme, İçsel Motivasyon, İçsel Güdülenme, Öğretmen, Yönetici, Okul
dc.description.abstractThe concept of motivation has recently become very significant both for people and for organizations. Motivation can be described as the power which sets people in motion and is affected by not only internal but also external environment. In that sense, motivation has become one of the key points in the success of organizations. School has had an essential place in society all throughout history. Motivation is an effective Notion which makes schools successful as an organization. Increased motivation is necessary, especially for the success of teachers. For that reason, school administrators have duties and responsibilities in increasing teachers' motivation.This Study has been conducted so as to demonstrate the role of primary and secondary school administrators on teachers' iner motivation. The data obtained through the survey conducted are evaluated by means of SPSS 22 statistical packaged software.KeyWords: Motivation, Inner Motivation, Teacher, Administrator, Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul ve ortaokul yöneticilerinin öğretmenlerin başarısını artırmada içsel güdüleme (içsel motivasyon) yeterlilikleri
dc.title.alternativeThe instrinsic motivation efficiency of primary and secondary school administratars on raising teachers' success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmTeacher success
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid10063581
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385900
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess