İlkokul ve ortaokul yöneticilerinin öğretmenlerin başarısını artırmada içsel güdüleme (içsel motivasyon) yeterlilikleri
dc.contributor.advisor | Ünal, Semra | |
dc.contributor.author | Yalçin, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:52:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:52:08Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339822 | |
dc.description.abstract | Motivasyon kavramı günümüzde gerek kişiler gerekse örgütler açısından çok önemli bir hale gelmiştir. Motivasyon kişileri harekete geçirici bir güçtür ve gerek iç gerekse dış çevreden etkilenmektedir. Bu anlamıyla örgütlerin başarılı olmalarındaki anahtar noktalardan biri motivasyon olmuştur. Tarih boyunca okulun toplum genelinde önemli bir yeri olmuştur. Motivasyon bir örgüt olarak okulları başarılı kılmada etkili olan bir kavramdır. Özellikle öğretmenlerin başarısı için motivasyonun yüksek tutulması gerekmektedir. Bu nedenle okul yöneticilerinin öğretmenlerin motivasyonlarını arttırma görev ve sorumlulukları bulunmaktadır. Bu araştırma ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin öğretmenlerin içsel motivasyonları üzerindeki rolünü göstermek amacıyla yapılmış ve uygulanan anket sonucundaki veriler SPSS 20 istatistik paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Motivasyon, Güdülenme, İçsel Motivasyon, İçsel Güdülenme, Öğretmen, Yönetici, Okul | |
dc.description.abstract | The concept of motivation has recently become very significant both for people and for organizations. Motivation can be described as the power which sets people in motion and is affected by not only internal but also external environment. In that sense, motivation has become one of the key points in the success of organizations. School has had an essential place in society all throughout history. Motivation is an effective Notion which makes schools successful as an organization. Increased motivation is necessary, especially for the success of teachers. For that reason, school administrators have duties and responsibilities in increasing teachers' motivation.This Study has been conducted so as to demonstrate the role of primary and secondary school administrators on teachers' iner motivation. The data obtained through the survey conducted are evaluated by means of SPSS 22 statistical packaged software.KeyWords: Motivation, Inner Motivation, Teacher, Administrator, School | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul ve ortaokul yöneticilerinin öğretmenlerin başarısını artırmada içsel güdüleme (içsel motivasyon) yeterlilikleri | |
dc.title.alternative | The instrinsic motivation efficiency of primary and secondary school administratars on raising teachers' success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Teacher success | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.identifier.yokid | 10063581 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385900 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |