Ortaokul okul müdürlerinin yenilikçi ve değişim özelliklerinin öğretmenler üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Ünal, Semra | |
dc.contributor.author | Develi, Ayşen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:52:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:52:05Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339816 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada yönetsel kavram olan `değişim` ve `yenilikçilik` kavramları ve bu kavramları üzerinde durulmaktadır. Örgütsel değişim ve yenilikçilik kavramları gerek kamusal gerek ekonomik amaçlı kurumlarda dikkat çeken kavramlar olmaktadır. Göz önünde bulundurulması gereken önemli nokta ise, bu iki kavramın sık sık birbirine karıştırılması ve birbirinin yerine kullanılıyor olmasıdır.Günümüzde yaşamın her alanında görülen değişim ve yenilenme olgusu, oldukça zorlu ve karmaşık, sıkı çalışma ve işbirliği gerektiren bir süreçtir. Özellikle girdisi ve çıktısı `insan` olan eğitim örgütlerinde günümüz koşullarında ihtiyaca yanıt verebilen insanı yetiştirebilmek açısından sürekli değişimin ve yenileşmenin büyük önem arz ettiği görülmektedir. Pek çok örgüt bu zorlu süreçte asıl odaklanılması gereken unsuru, yani `insanı` göz ardı ettiği için başarısız olmaktadır.Çalışmamızda ortaokul okul müdürlerinin değişim ve yenilikçilik özelliklerinin ortaokulda çalışan öğretmenler üzerine etkisi anket çalışması ile incelenmiş ve elde edilen bulgular analiz edilmiştir. Ülkemizde örgütsel değişim ve yenilikçilik kavramlarının birlikte yöneticilerin üzerindeki etkisini ele alan çalışmaların çok nadiren gerçekleştirilmiş olması, bu çalışmayı daha dikkate değer hale getirmektedir.Çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde örgütsel değişim kavramı üzerinde durulmuştur. Yenilikçilik kavramı ikinci bölümün konusunu oluşturmaktadır. Üçüncü bölümde ise devlet ortaokullarında görev yapan öğretmenler ile yapılan anket uygulamasına ve bu uygulamanın bulgu ve sonuçlarına yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, we focus on concept of `innovation` and `alteration` which are supervisory notions. Concepts of organizational alteration and innovation come to the attention for either public or economic goals. Crucial aspect which must be taken into account is that those notions are often confused and used for one to another.In recent days, those cases of alteration and innovation which are seen in every field of life are in dire need of demanding complex hard work and cooperation. Particularly, we witness the paramount importance of constant alteration and innovation in order to train people who respond needs in conditions of education organizations whose input and output is people. A great many organizations fail due to skipping this concept which is `human` and needs to be considered in this challenging period.We observed teachers working in secondary schools in the scale of notions for organizational alteration and innovation and analyzed those verifications obtained in our study. This study becomes worthy for attention due to the fact that studies for concepts of organizational alteration and innovation are rarely performed in our country.Our study comprises of three chapters: In the first, organizational concept of alteration is emphasized. The innovation covers the second chapter. Application of survey for secondary school teachers and outcome and results of those data take place in the third chapter. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul okul müdürlerinin yenilikçi ve değişim özelliklerinin öğretmenler üzerindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Change management | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Change management | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Innovative | |
dc.subject.ytm | Innovation | |
dc.subject.ytm | Manager effectiveness | |
dc.subject.ytm | Change | |
dc.identifier.yokid | 10076072 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 393212 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |