Show simple item record

dc.contributor.advisorOtrar, Mustafa
dc.contributor.authorDidin, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-29T06:52:00Z
dc.date.available2020-12-29T06:52:00Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339809
dc.description.abstractBu araştırma, Anadolu liselerinde çalışan sınıf rehber öğretmenlerinin yönetmelikteki görevlerini kabul durumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın evrenini 2013–2014 eğitim öğretim yılında Afyon ilinde bulunan Anadolu Liselerinde çalışan 204 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırma ile ilgili veriler `Kişisel Bilgi Formu` `Görev Durum Kabul Ölçeği (Sınıf öğretmeni formu, Gür, 2010)` kullanılarak toplanmıştır. İki bölümden oluşan ölçeğin birinci bölümünde kişisel bilgilere, ikinci bölümde, sınıf öğretmenliği görev kabul durumlarını ölçen 11 tutum ifadesine yer verilmiştir. Ölçek 3 alt ölçekten oluşmaktadır. `Psikolojik Danışmanla İşbirliği` , `Planlama ve Uygulama` , `Eğitsel ve Mesleki Rehberlik` . Ölçeklerden elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programı yardımıyla çözümlenmiştir. Ölçeğin birinci bölümüyle ilgili verilere ilişkin frekans ve yüzde dağılımı alınmış, öğretmenlerin tutumlarının ve algılamalarının belirlenmesine yönelik olarak aritmetik ortalama ve standart sapma, tutumlar arasında farklılığı ortaya koyabilmek için ikili karşılaştırmalarda `t` testi, Mann Whitney-U testi ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans (ANOVA) ve Kruskal Wallis-H testi kullanılmıştır. Görüşler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı α = 0.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır;1. Öğretmenlerin sınıf rehber öğretmenliği görev kabul ölçeği puanlarının cinsiyet, branş alanı ve kıdem değişkenlerine göre grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık toplam ölçek ile hiçbir alt boyutta anlamlı bulunmamıştır.2. Öğretmenlerin sınıf rehber öğretmenliği görev kabul ölçeği puanlarının rehberlik ve psikolojik danışmanlıkla ilgili hizmet içi eğitim alma durumuna göre grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık toplam ölçek ile tüm alt boyutlarda anlamlı bulunmuştur. Anlamlı farklılığın rehberlikle ilgili hizmetiçi eğitim alanlar lehine olduğu, hizmetiçi eğitim alan öğretmenlerin almayan öğretmenlere göre daha olumlu düşündükleri görülmüştür. Aynı şekilde farklılaşmanın olduğu diğer durumlar öğretmenlik eğitimi süresince rehberlikle ilgili ders alanlar lehine olduğu, ders alan öğretmenlerin almayan öğretmenlere göre daha olumlu düşündükleri, rehberlik hizmetlerini öğrenciler için yararlı bir hizmet olarak görenler lehine olduğu ve yararlı görenlerin daha olumlu düşündükleri görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Rehberlik, Sınıf Rehber Öğretmenliği, Öğrenci Kişilik Hizmetleri Rehberlik Hizmetleri
dc.description.abstractThis research was carried out in order to analyze Anatolian High school teachers' level of accepting the duties related to guidance services in the regulation according to some variables.It contains whole Anatolian High School teachers in Afyon in 2013-2014 Educational year but the scale was applied by 204 teachers.The data related to this research was obtained by using `Personal Information Form` and The Duty Acceptance Scale (Gür, 2010)`In the first part of the scale there are questions about personal information and in the second part there are 11 attitude expressions related to the duty acceptance.This scale was composed of 3 subscales; `Cooperation with School Psychological Counselors`; `Planning and Practice`; `Educational And Vocational Guidance`.The data obtained from this scale was analyzed by using the SPSS programme.In the first part of the scale,frequency and percentage distributions were used to analyze the related datas;in order to define students'attitudes and perceptions arithmetic mean(normal frequency curve) and standard deviation were used;to state the attitude differences between two groups, t test and Mann Whitney U test were used and also to compare more than 2 variant groups, one way variance analysis (ANOVA) and Kruskal Wallis-H test were used.It was tested that whether there was a significant difference among the views in the level of significance α=0.05. These are the results of the research:1-There is no difference according to sex,field and experience of teachers.2-The difference between the teachers who have an in-service training about guidance and the group who have not received is significant in favor of the first group.Also the difference between the teachers who have had the guidance lessons during university education and the others who have not had is significant in favor of the first group.Furthermore the difference between the teachers who regard the guidance lessons as beneficial for the students and the others who don't regard is significant in favor of the first group.Key Words:Guidance,Class Guide Teacher,Student Guidance Services,Guidance Servicesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnadolu liselerinde çalışan sınıf rehber öğretmenlerinin yönetmelikteki görevlerini kabul durumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Afyon ili örneği)
dc.title.alternativeThe analysis of the Anatolian high school teachers' level of accepting duties related to guidance services in the regulation according to some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDuty accept
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmAfyonkarahisar
dc.subject.ytmAnatolia high schools
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmRegulations
dc.identifier.yokid10072117
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388043
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess