Show simple item record

dc.contributor.advisorAnar, Suat
dc.contributor.authorAyvaz, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:59Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:59Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339808
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerini ortaya koymaktır.Bu araştırmada, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin `okul türü, cinsiyet, yaş, hizmet yılı, görev yeri, ders saati, medeni durum` değişkenlerine göre mesleki tükenmişlik ve iş doyumları incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evreni, 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında, İstanbul M.E.B'de merkez, merkeze bağlı Kadıköy ve Ataşehir'deki devlet okullarında ve özel okullarda görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinden, örneklemi ise; 250 beden eğitimi öğretmeninden oluşturmaktadır. Tükenmişlik düzeylerine ait bulgular anket yoluyla elde edilmiştir. Ölçme aracı olarak araştırmacı kişisel bilgi formu, Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Anket bulguları, t-testi, tek yönlü varyans (ANOVA) analizi sonuçlarına dayalı olarak yorumlanmış, farkın kaynağını bulmak amacıyla da TUKEY-HSD testi uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 20,0 istatistik programı kullanılmıştır.Sonuç olarak; beden eğitimi öğretmenlerinin yaş değişkeni ile kişisel başarı alt boyutu,hizmet yılı değişkeni ile kişisel başarı alt boyutu,görev yeri değişkeni ile duygusal tükenme alt boyutu arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Yine tükenmişlik ölçeğinin alt boyutlarının birbirleri arasındaki ilişkiye bakıldığında duygusal tükenme ile kişisel başarı arasında istatistiksel olarak anlamlı,duygusal tükenme ile kişisel başarı arasında negatif yönlü düşük bir ilişki vardır,duygusal tükenme ile duyarsızlaşma arasında pozitif yönlü yüksek kuvvetli bir ilişki vardır. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni, Tükenmişlik,
dc.description.abstractThe aim of this study is to put forward Physical Education Teachers' level of Burnout.In this research, Physical Education Teachers' occupational burnout and job satisfaction are examined in terms of `school type, gender, age, years of working experience, working place, lesson hours and marital status`The study universe of this research consists of physical education teachers working in state and private schools in İstanbul centre MEB (The Ministry of National Education) Kadıköy and Ataşehir region. The samples are from 250 P.E teachers.The findings about the levels of burnout is obtained through survey. Personal information forms and Maslach Burnout Scale are used as the measurement tool. Survey findings, t-test, are evaluated on the basis of one way variance (ANOVA) analysis and in order to find out the source of the difference TUKEY-HSD test is applied.In data evaluation, SPSS 20.0 statistical program is used.As a result; physical education teacher of the age variable is the size of the bottom of your success, with years of service with a variable personal success with the lower size, the size of the task variable between lower emotional exhaustion.Still, Burnout scale when looking at the relationship between each other, the lower dimensions of emotional exhaustion among personal success with a statistically significant, Keywords: Physical Education and Sports Teacher, Burnouten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (İstanbul ili Kadıköy ve Ataşehir ilçeleri örneği)
dc.title.alternativeExamination of physical education teachers' levels of burnout in terms of specific variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmSport education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmBurnout
dc.identifier.yokid10081337
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393227
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess