Beden eğitimi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (İstanbul ili Kadıköy ve Ataşehir ilçeleri örneği)
dc.contributor.advisor | Anar, Suat | |
dc.contributor.author | Ayvaz, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:59Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339808 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerini ortaya koymaktır.Bu araştırmada, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin `okul türü, cinsiyet, yaş, hizmet yılı, görev yeri, ders saati, medeni durum` değişkenlerine göre mesleki tükenmişlik ve iş doyumları incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evreni, 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında, İstanbul M.E.B'de merkez, merkeze bağlı Kadıköy ve Ataşehir'deki devlet okullarında ve özel okullarda görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinden, örneklemi ise; 250 beden eğitimi öğretmeninden oluşturmaktadır. Tükenmişlik düzeylerine ait bulgular anket yoluyla elde edilmiştir. Ölçme aracı olarak araştırmacı kişisel bilgi formu, Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Anket bulguları, t-testi, tek yönlü varyans (ANOVA) analizi sonuçlarına dayalı olarak yorumlanmış, farkın kaynağını bulmak amacıyla da TUKEY-HSD testi uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 20,0 istatistik programı kullanılmıştır.Sonuç olarak; beden eğitimi öğretmenlerinin yaş değişkeni ile kişisel başarı alt boyutu,hizmet yılı değişkeni ile kişisel başarı alt boyutu,görev yeri değişkeni ile duygusal tükenme alt boyutu arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Yine tükenmişlik ölçeğinin alt boyutlarının birbirleri arasındaki ilişkiye bakıldığında duygusal tükenme ile kişisel başarı arasında istatistiksel olarak anlamlı,duygusal tükenme ile kişisel başarı arasında negatif yönlü düşük bir ilişki vardır,duygusal tükenme ile duyarsızlaşma arasında pozitif yönlü yüksek kuvvetli bir ilişki vardır. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni, Tükenmişlik, | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to put forward Physical Education Teachers' level of Burnout.In this research, Physical Education Teachers' occupational burnout and job satisfaction are examined in terms of `school type, gender, age, years of working experience, working place, lesson hours and marital status`The study universe of this research consists of physical education teachers working in state and private schools in İstanbul centre MEB (The Ministry of National Education) Kadıköy and Ataşehir region. The samples are from 250 P.E teachers.The findings about the levels of burnout is obtained through survey. Personal information forms and Maslach Burnout Scale are used as the measurement tool. Survey findings, t-test, are evaluated on the basis of one way variance (ANOVA) analysis and in order to find out the source of the difference TUKEY-HSD test is applied.In data evaluation, SPSS 20.0 statistical program is used.As a result; physical education teacher of the age variable is the size of the bottom of your success, with years of service with a variable personal success with the lower size, the size of the task variable between lower emotional exhaustion.Still, Burnout scale when looking at the relationship between each other, the lower dimensions of emotional exhaustion among personal success with a statistically significant, Keywords: Physical Education and Sports Teacher, Burnout | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (İstanbul ili Kadıköy ve Ataşehir ilçeleri örneği) | |
dc.title.alternative | Examination of physical education teachers' levels of burnout in terms of specific variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Burnout level | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.identifier.yokid | 10081337 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 393227 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |